Burma Democratic Concern has the firm determination to carry on doing until the democracy restore in Burma.

Tuesday 11 January 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ၆၃ ႏွစ္ေျမာက္လြတ္လပ္ေရးေန႕(၄-၁-၂၀၁၁) မိန္႕ခြန္းအျပည့္အစံု


ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးပြဲေတာ္ကို လာၿပီးေတာ့အားေပးခ်ီးျမွင့္သူအားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္။ ႀကဳိဆိုပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးေန႕ဆုိေတာ့ လြတ္လပ္ေရးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီးေတာ့ ႏွလုံးသြင္းဖို႕လုိမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ လူေတြက ဘာျဖစ္လုိ႕ လြတ္လပ္ေရးကို လုိခ်င္ ၾကတာလဲလို႕ စဥ္းစားဆင္ျခင္လို႕ရွိရင္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြက ကင္းေ၀ခ်င္တယ္၊ ဖိစီးမႈေတြကေန လြတ္ေျမာက္ခ်င္တယ္။ အဲဒါက လြတ္လပ္ေရးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္တေယာက္တည္း အေႏွာင္အဖြဲ႕ ေတြက လြတ္ေျမာက္ဖို႕မဟုတ္ဘူး။ကိုယ္တေယာက္တည္းဖိစီးမႈေတြက ကင္းရွင္းသြားဖို႕မဟုတ္ ဘူး။ အျခားသူေတြအတြက္လည္း ကၽြန္မတို႕က အတူတူလုပ္ရမယ္။ ကုိယ္တေယာက္တည္း လြတ္လပ္ဖို႕ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ကုိယ္ရဲ႕အသုိင္းအ၀ုိင္းပါ လြတ္လပ္ရမယ္။ ကိုယ္တေယာက္တည္း အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြက လြတ္ေျမာက္ၿပီးေတာ့ က်န္တဲ့သူေတြက မလြတ္ေျမာက္ဖူးဆိုရင္ အဲဒါက စစ္မွန္တဲ့လြတ္လပ္ေရးမဟုတ္ဘူး။

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႕က လြတ္လပ္ေရးေန႕ေရာက္တုိင္း ကၽြန္မတို႕ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႀကဳိးပမ္းခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊အာဇာနည္မ်ား၊ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အမ်ဳိးသားအာဇာနည္မ်ားဟာ ဘာေတြကို ေမွ်ာ္မွန္းၿပီးေတာ့ ဒီလိုႀကဳိးပမ္းခဲ့ သလဲဆုိတာစဥ္းစားရပါ့မယ္။ေစာေစာက ကၽြန္မတို႕ေျပာခဲ့သလိုေပါ့ ဖိစီးမႈေတြ မလိုခ်င္ဘူး၊ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြ မလိုခ်င္ဘူး။ အေႏွာင္အဖြဲ႕တို႕၊ ဖိစီးမႈတုိ႕ဆုိတာဟာ အတြင္းလဲျဖစ္ႏုိင္သလို၊ အျပင္လည္းျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အတြင္းဖိစီးမႈ၊အေႏွာင္အဖြဲ႕ဆိုတာက ဒါကၽြန္မ ေလာကီအရ ေျပာတာ ပါ၊ ေလာကုတၱရာအရ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈဆုိတာက အတြင္းဖိစီးမႈပဲ။အဲဒါေၾကာင့္ လြတ္ေျမာက္ဖို႕ဆိုတာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ႀကဳိးစားရမယ္။ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ကိုယ့္အတြက္လည္းႀကဳိး စားရမယ္၊ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္အတြက္လည္း ႀကဳိးစားရမယ္။ကုိယ္ကေနၿပီးေတာ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ ၾကမႈေတြက လြတ္ကင္းမႈမရွိဘူးဆိုရင္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ကိစၥေတြကုိ ဘယ္လုိလုပ္ကၽြန္မတို႕ လုပ္မလဲ။ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ ႏုိင္ငံ၊ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ျပည္သူ တကယ္စစ္မွန္တဲ့လြတ္လပ္မႈရေအာင္ ဘယ္ လိုလုပ္မလဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႕ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာရွိေနတဲ့ မလြတ္လပ္တဲ့ အေနအထားေတြကို ဖယ္ ရွားပါ။

ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ႏုိင္ငံ၊ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ျပည္သူေတြ ရဲ႕ မလြတ္လပ္တဲ့အေနအထားကို ဖယ္ရွားဖို႕ ၀ုိင္းၿပီးႀကဳိးစားပါ။ ဒီလိုလြတ္လပ္ေရးေန႕အခ်ိန္အခါမွာ ဆိုလို႕ရွိရင္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တုိက္ပြဲ၀င္သြားတဲ့ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို သတိရေနရုံတင္မကဘူး၊ အခုေလာေလာဆယ္မွာ မိမိတုို႕ရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ တကယ္ကို စစ္မွန္ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္တဲ့ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံတခု အတြက္ ႀကဳိးပမ္းေဆာင္ရြက္ရင္း အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကိုလဲ အားလုံး သတိရဖို႕လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဒီလြတ္လပ္ေရးေန႕မွာဆိုရင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကိုမေမ့စတမ္း၊ အၿမဲသတိရစတမ္းဆုိၿပီးေတာ့ အစီအစဥ္ေလးတခုလုပ္ထားပါတယ္။ အဲဒီဟာကိုု ေနာက္က်မွ သက္ဆုိင္တဲ့လူကရွင္းျပပါလိမ့္မယ္။(အဆုိပါအစီအစဥ္မွာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား နာမည္မ်ားကို မဲႏႈိက္ေစၿပီး မဲေပါက္ေသာသူက အက်ဥ္းက်ေနသူ၏မိသားစုကုိ သြားေရာက္ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ကူညီျခင္း မ်ားျပဳလုပ္ရန္ျဖစ္သည္)။

ကၽြန္မတို႕အားလုံးက ညီညြတ္မႈအားနဲ႕ပဲ ေအာင္ျမင္ႏုိင္မယ္ဆုိတာ ထူးထူးျခားျခားေျပာဖို႕မလိုပါ ဘူး။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တုန္းက ရခဲ့တဲ့လြတ္လပ္ေရးဆိုတာကလည္း ညီညြတ္မႈအင္အားနဲ႕ပဲရခဲ့တာပဲ။ ကၽြန္မတို႕ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားအားလုံး၊ တုိင္းရင္းသားေတြထဲမွာဗမာေတြလည္းပါတယ္။ ဗမာေတြကေတာ့ လူမ်ားစုတုိင္းရင္းသားေပါ့။ ကၽြန္မတို႕အားလုံးက ဒီႏုိင္ငံကို မီွတင္းေနထုိင္တဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြပါ။ ဒီတုိင္းရင္းသားေတြအားလုံးက ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႕ လုပ္ႏုိင္မွ စစ္မွန္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို ရမွာပါ။ စစ္မွန္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးရမွ၊ စစ္မွန္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ စစ္မွန္တဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးေတြေပၚမွာ အေျခခံပါတယ္။

ဒီလိုစစ္မွန္တဲ့လူ႕အခြင့္အေရးေတြကုိ အေျခခံတဲ့ လြတ္လပ္ေရးရမွ ကၽြန္မတို႕ႏုိင္ငံက တိုးတက္ႏုိင္မွာပါ။ တုိးတက္ႏုိင္မွ ကၽြန္မတို႕ကစီးပြားေရးဖိစီး မႈေတြ၊ စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္းေတြကေန လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မွာပါ။ အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေရးလြတ္လပ္ ေရး၊ စီးပြားေရးလြတ္လပ္ေရး၊ လူမႈေရးလြတ္လပ္ေရးဆိုတာ အားလုံးဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။ ဒီလို လြတ္လပ္ေရးေတြကို အားလုံးရဖို႕ဆုိတာဟာ ကၽြန္မတို႕ ညီညြတ္ဖို႕လိုပါတယ္။ ဒါ တကယ္ေတာ့ လည္းထူးထူးေထြေထြရွင္းျပဖို႕ လိုတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း ကၽြန္မတို႕အေနနဲ႕ မၾကာခဏ သတိေပးရပါတယ္။ လြတ္လပ္ခ်င္တယ္၊ တုိးတက္ခ်င္တယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ ကိုယ္ကေနစၿပီးေတာ့ ႀကဳိးစားရမယ္၊ အျခားလူေတြ ဘာလုပ္ေနလဲဆိုတာကို မၾကည့္ပါနဲ႕။ကၽြန္မ ထပ္တလဲ လဲေျပာေနရတဲ့ကိစၥပါ။

ကိုယ္ဘာလုပ္ေနလဲဆိုတာကုိပဲ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္ပါ။ အဲဒီေတာ့ဒီေန႕မွာဆုိလို႕ရွိရင္ ကၽြန္မတို႕ႏုိင္ငံကို လြတ္လပ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တဲ့၊ဦးေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ ကၽြန္မ တို႕ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ အာဇာနည္ႀကီးမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ေသာအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ ေခတ္ မွာ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္သူလူထုအခြင့္အေ၇းေတြကို အေျခခံတဲ့ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရး ရေအာင္ လုိ႕ ႀကဳိးစားပါမယ္လုိ႕ သိႏၷိဌာန္ခ်ပါစို႕လို႕ တုိက္တြန္းရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေရဘဲေလးတုိ႔ ေပ်ာ္စံရာ -
ေရးသူ-တပ္ၾကပ္ႀကီး – ေနမင္းသူ

No comments: