Burma Democratic Concern has the firm determination to carry on doing until the democracy restore in Burma.

Tuesday 11 January 2011

ေရဘဲေလးတုိ႔ ေပ်ာ္စံရာ -


“မင္းအေဖကဘာအလုပ္ လုပ္သလဲ”
“ေရတပ္ကပါ ဆရာမ”
“ဒါဆုိရင္ မင္းတုိ႔မိသားစု ေထာမွာေပါ့။ ဆရာမတုိ႔လမ္း ထဲက ေရတပ္မိသားစုဆုိ ပုိက္ဆံေတြအရမ္းရတာ”
“ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့အေဖက…”
“ဆရာမ သိပါတယ္ကြာ လွ်ိဳမေနပါနဲ႔ ဆရာမေျပာတဲ့ မိသားစုဆို သူ႔ေယာက္်ားသေဘာၤဝင္လာရင္ ပစၥည္း ေတြဝယ္လိုက္ ျခမ္းလိုက္တာ စုံေနတာပဲ။ မင္းက်ေတာ့ လည္း ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းရယ္။ အိမ္ကဝယ္မေပးဘူးလား။ ဒါမွ မဟုတ္မင္းအေဖက ေလာင္းကစားလုပ္လ႔ိုရတဲ့ ပိုက္ဆံ ေတြကုန္သြားတာလား”
က်ေနာ့္သားေလး ေက်ာင္းမွာၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို သူျပန္ေျပာလို႔ သိရေတာ့ က်ေနာ္ ျပံဳးမိပါတယ္။ ဒီ လို အထင္အျမင္ေတြ အေျပာအဆိုမ်ဳိးေတြကို မၾကာခဏၾကံဳေတြ႔ဖူးလို႔ပါ။ အရပ္ထဲကလူေတြ မေျပာနဲ႔ စစ္သားအခ်င္း ခ်င္းေတာင္ ေရတပ္ကလူေတြကို အထင္ႀကီးတတ္ပါတယ္။ ၾကည္းတပ္သင္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ သင္တန္းသြားတက္ ရတဲ့အခါ သင္တန္းဆရာအမ်ားစုက က်ေနာ္တို႔ကို တေလးတစား ဆက္ဆံၾကပါတယ္။

“ကိုေရ”
“ေရဆရာ”တဲ့။
အဲဒီအသံုးအႏႈန္းရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ကပ္ပါလာတဲ့ အဓိပၸါယ္တရပ္ကေတာ့ “သင္တန္းကို ေရ (ေငြ) ဘယ္ေလာက္ပါ လာသလဲ” ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။
ဂ်ဳိးျဖဴ၊ တုိင္းဗဟိုေလ့က်င့္ေရး ေက်ာင္းမွာအၾကပ္ႀကီးသင္တန္း တက္ၿပီးျပန္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ေျပာတာ က “စစ္သင္တန္း မဟုတ္ဘူးကြ လုပ္အားေပးသင္တန္း ဝါးခုတ္ရတယ္။ ထင္းခုတ္ရတယ္။ သီဟုိဠ္ေစ့ေကာက္ေပးရ တယ္။ ေရမပါလုိ႔ကေတာ့ အေသနာၿပီမွတ္” တဲ့။ပိုက္ဆံမရွိတဲ့ သူဆုိရင္ သင္တန္းဆရာက “ေရဘဲ” လို႔ေခၚတယ္။ “ကိုေရ” အေခၚမခံရမွာစိုးလို႔ အေႂကြးတင္ခံၿပီး သင္ တန္းသြားတက္တဲ့ လူေတြလည္းရွိတယ္။ ေရတပ္သားတုိ႔ရဲ႕ တလြဲမာနလုိ႔ေျပာရမွာေပါ့။
ဒီေနရာမွာအခြင့္ၾကဳံလုိ႔ ေရတပ္ေထာက္လွမ္းေရးတပ္က ဒုတပ္ၾကပ္တဦးရဲ႕ သင္္တန္းကုန္က်စရိတ္အေၾကာင္း နည္း နည္းေလာက္ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူက မဂၤလာဒုံဗဟုိေထာက္လွမ္းေရးတပ္ (ဗထလ) မွာ တုိက္ပဲြေထာက္လွမ္းေရးအ ၾကပ္ သင္တန္းတက္ခဲ့တာ။ တပ္မေတာ္ (ၾကည္္း၊ ေရ၊ ေလ) သင္တန္းပါပဲ။ သူသင္တန္းသြားကာနီးေတာ့ သူ႔တပ္မွဴး ကေျပာတယ္၊

“မင္းသင္တန္းမွာ စံျပေက်ာင္းသားဆုရေအာင္ ယူနုိင္ရင္ မင္းကုိလက္ရွိခြင္မွာ ေျခာက္လဆက္ၿပီးထားမယ္။ ငါေျပာတဲ့ အတုိင္းမျဖစ္ရင္ေတာ့ မင္းထုိက္နဲ႔မင္းကံပဲ” တဲ့။
သူကလည္း သူ႔တပ္မွဴးမ်က္ႏွာရေအာင္ ႀကိဳးစားေပး ခဲ့ပါတယ္။ သံုးလၾကာတဲ့သင္တန္းကုိ ေငြသိန္း (၃ဝ) ေလာက္ ရင္း လုိက္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတာဝန္က်တဲ့ ခြင္က တလကုိ သူ႔အတြက္သိန္း (၆ဝ) ေလာက္ရတယ္ဆုိပဲ။ သူကုိယ္ တုိင္ ေျပာျပတာ။ ဒီလုိဆုိေတာ့လည္း ေရတပ္သားေတြကုိ အထင္ႀကီးၾကတာသိပ္မဆန္းဘူးလုိ႔ ထင္မိတယ္။
တတ္နုိင္သူေတြက အဲဒီလုိျဖဳန္းသြားေတာ့ ေနာက္လူေတြအခက္ၾကဳံေတြ႔ ၾကရတယ္။ အရာရွိသင္တန္းေတြမွာလည္း ဒီ လိုပါပဲ။ တပ္ခြဲမွဴးသင္တန္း၊ တပ္းရင္းမွဴးသင္တန္း၊ ဥစတသင္တန္းေတြမွာ ဒုမွဴးႀကီး မိုးေအာင္နဲ႔ ဗိုလ္မွဴးျပည္ေအာင္တို႔ ညီအစ္ကုိ ျဖဳန္းသြားခ်က္က အာမီအရာရွိေတြေတာင္ လက္ဖ်ားခါရတယ္။ ေရတပ္မွာလည္း မိုးေအာင္၊ ျပည္ေအာင္ တို႔ေခတ္ဆိုတာ ခုကတည္းက လူေျပာမ်ားေနေတာ့ သူတုိ႔ညီအစ္ကိုသာ ေရတပ္ကိုဦး ေဆာင္သြားရင္ ဘယ္လိုျဖစ္ လာမလဲ ေတြးၾကည့္မိတယ္။

ေရတပ္မွာဝင္ေငြေျဖာင့္ၿပီး အဆင္ေျပေနတဲ့ အရာရွိငယ္ေတြနဲ႔ အျခားအဆင့္မိသားစု ေတြရွိပါတယ္။ အရာရွိႀကီးေတြ ကိုေတာ့ က်ေနာ္မေျပာလုိပါ။ သူတုိ႔အဆင့္မွာက ရုိးသားပါတယ္ဆုိေသာ သူမ်ားပင္ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူ ဆင္ပိန္ကၽြဲ ေလာက္ ေတာ့ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ စစ္သည္ေတြအတြက္ကေတာ့ လစာနဲ႔ရိကၡာ (တခ်ဳိ႕တပ္ေတြဌာနေတြမွာ သီး ျခားေထာက္ပံ့ မႈေတြရွိပါတယ္) ကလြဲၿပီး အပိုဝင္ေငြရတယ္ဆုိတာက အနည္းစုအတြက္ အခြင့္အေရးပါ။ စက္သုံးဆီ တာဝန္ခံေတြ၊ ရိကၡာ တာဝန္ခံေတြ၊ အျခားစတုိတာဝန္ခံေတြ အဆင္ေျပၾကတာမ်ားးပါတယ္။ အျခားနည္းအျခားဟန္နဲ႔ အဆင္ေျပသူအခ်ဳိ႕ လည္း ရွိပါတယ္။ တေလာက က်ေနာ့ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္တဦး ေထာက္ျပသလို တပ္သားသစ္ စု ေဆာင္းေရးတာဝန္ခံ Hand Phone ကိုင္ႏိုင္တာမ်ိဳးေပါ့။ သူတုိ႔ကတပ္မွဴးနဲ႔ ရဲေဘာ္သစ္ၾကားမွာ လုပ္စားၾကတာေလ။

ဒါေပမယ့္ ျပည္သူလူထုအၾကားမွာ ေရပန္းစားနာမည္ႀကီးေနတာက စစ္သေဘၤာေတြ ပုဂၢလိက ေလွ၊ သေဘၤာမ်ားထံမွ စက္သုံးဆီန႔ဲ၊ ေငြေတာင္းခံေနျခင္း ကိစၥ။ ဒီအေၾကာင္း ေတြေရးသားတင္ျပဖုိ႔ က်ေနာ္စဥ္းစားခဲ့ တာၾကာပါၿပီ။ ေရတပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မီဒီယာေတြမွာ အၾကားရဆုံးကလည္း ဒီကိစၥပဲမဟုတ္လား။တကယ္ေတာ့ ေရတပ္စစ္သေဘၤာေတြ ဆီေတာင္းတယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥေခတ္စားလာတာ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္ ထင္တယ္။ ဒါကလည္း စစ္အစုိးရရဲ႕ပုံမက် ပန္းမက် ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ရဲ႕ ေဘးထြက္္ဆုိးက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္ရပါ တယ္။ အရင္တုန္းက စစ္သေဘၤာေတြက စက္ေမာင္းလို႔ပိုတဲ့ ဆီကိုေရာက္ရာေဒသမွာ ၾကက္သား၊ ဝက္သား၊ အသီး အရြက္စတဲ့ စားစရာေတြနဲ႔ လဲလွယ္ၾကပါတယ္။ ကုိကြန္းကၽြန္းေရာက္ရင္ အုန္းသီး၊ ပ်ားရည္၊ ေဒသထြက္ အသုံးအ ေဆာင္ ပစၥည္းေတြ နဲ႔ လဲလွယ္ပါတယ္။ ကမ္းရုိးတန္းတေလ်ွာက္မွာ ေနတဲ့ျပည္သူေတြသိပါတယ္။

မဆလ ေခတ္က ေရတပ္သားေတြဝင္ေငြေျဖာင့္တယ္ဆုိတာ ေမွာင္ခုိစက္ေလွေတြ၊ ထုိင္းငါးခိုးေလွေတြ ဖမ္းလို႔ရတာ ပါ။ တပ္မေတာ္ပုိင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ဦးပုိင္စီးပြားေရး လီမီတက္မွာ ေရတပ္ကဖမ္းဆီးေပးထားတဲ့ ထုိင္းငါးဖမ္း ေလွ အစီးေပါင္း (၃ဝဝ) ထက္မနည္းရွိပါတယ္။ စစ္သေဘၤာနဲ႔ ဆန္ေမွာင္ခုိသယ္လို႔ ေထာင္က်သြားတဲ့စစ္ေရယာဥ္မွဴး အခ်ဳိ႕ လည္း ရွိပါတယ္။ (ဥပမာ- ၉ဝ၁ စစ္ေရယာဥ္မွဴး ဗုိလ္မွဴးဖုန္းျမင့္) မဆလေခတ္မွာဆန္ကုိ ကန္႔သတ္ကုန္ပစၥည္း သတ္မွတ္လုိက္ေတာ့ သူကစစ္သည္ ေတြရွွယ္ယာထည့္ေစၿပီး တေနရာမွတေနရာ ဆန္သယ္ေရာင္းတုန္း ေထာက္ လွမ္းေရးက ဖမ္းလုိက္တာ။ ေမွာင္ခိုေလွဖမ္းတဲ့ ကိစၥမွာသေဘၤာတစီးလုံး၊ စခန္းတခုလုံး ျပဳတ္တဲ့ ကိစၥေတြလည္း ရွိခဲ့ ဖူးပါတယ္။ (ဥပမာ-ေတာင္ပင္လယ္ျပႆနာ၊ စစ္ေရယာဥ္-၄၂၂ ျပႆနာ)။

နဝတ ေခတ္ေရာက္လာေတာ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ကုိအေကာင္အထည္ေဖာ္ရင္း ျပည္တြင္းျပည္ပ ေရလုပ္ငန္းရွင္ ေတြ လုပ္ခြင့္ရလာတယ္။ စစ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြနဲ႔နီးစပ္ သူေတြေရလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္လာၾကတယ္။ ငါးဖမ္းေလွေတြ ပင္လယ္ျပင္ကိုေရာက္လာတဲ့အခါ စစ္သေဘၤာေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ဆက္ဆံရတယ္။ ေရလုပ္ငန္းဥပေဒအရ အက်ဳိစီးပြား ညိႇ တာေတြလည္းရွိလာတယ္။ ေရလုပ္ငန္း ကုမၸဏီတုိင္းက စစ္သေဘၤာေတြကို အေရးတယူဆက္ဆံတာေတာ့ မဟုတ္ပါ ဘူး။ (အဏၰဝါလႊြမ္း ကုမၸဏီိ၊ ယုဇနကုမၸဏီပုိင္ေလွေတြကုိ စစ္ေရယာဥ္ေတြက သတိထားဆက္ဆံတယ္။ တရုတ္ပုိင္ ယန္း ဘရားသားကုမၸဏိီဆုိရင္ မစစ္ေဆးဝံ့ဘူး)။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ပီနံဘုတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ေမွာင္ခုိ စက္ေလွေတြကို သိပ္မဖမ္းၾက ေတာ့ဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ေနတာမ်ားလုိ႔။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့အမ်ားႀကီးပဲ။ ဦးဝင္းေဖ တုိ႔၊ ေဒၚမာမာေအး တုိ႔ အ႐ႈံးေပးေလာက္တယ္။

စစ္ေရယာဥ္ေတြ ဆီေတာင္းတယ္ဆုိတာက ဆီးေစ်းေကာင္းလုိ႔ ဆီေရာင္စားဖုိ႔ စိတ္ဝင္စားတာ သက္သက္မဟုတ္ပါ ဘူး။ စစ္ေရယာဥ္ျပင္ဆင္စရိတ္နဲ႔ အျခားစရိတ္ေတြေၾကာင့္လည္းပါပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္စစ္ေရယာဥ္ ျပင္ဆင္စရိတ္ဟာ စစ္ ရံုးက ခြင့္ျပဳခ်မွတ္ေငြနဲ႔ မလုံေလာက္ပါဘူး။ လက္ေတြ႔ျပင္ဆင္စရိတ္ရဲ႕ တဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ စစ္ရံုးကသတ္ မွတ္ေပးတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေရယာဥ္ျပင္ဆင္ခ်ိန္နီးရင္ “ေဒါက္ေၾကး” ရွာဖုိ႔ စစ္ဆင္ေရးထြက္မိန္႔ကို ကက (ေရ) က ခြင့္ျပဳေပးပါ တယ္။ တခါကေတာ့ စစ္ေရယာဥ္- ၅၅၆ နဲ႔ ၅၅၇ တပ္ေတာ္ဝင္အခမ္းအနား ကုန္က်စရိတ္အတြက္ဆုိၿပီး စစ္ဆင္ေရး ထြက္သြားတဲ့ စစ္ေရယာဥ္ တစီးကုိ ၾကဳံရဖူးပါတယ္။ ပုံမွန္စစ္ဆင္ေရး တာဝန္ေတြကေတာ့ ေရနံစင္လုံျခဳံ ေရးမ်ားနဲ႔ ပင္လယ္ေရပိုင္နက္လုံျခဳံေရးပါပဲ။

စစ္ေရယာဥ္ေတြ ပင္လယ္ထြက္ရတဲ့အခါ စစ္သည္ေတြေပ်ာ္ပါတယ္။ ကုိယ့္အတြက္အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆုိသလို ပုိက္ဆံရ မွာမုိ႔ပါ။ ပင္လယ္ျပင္ေရာက္တဲ့ အခါစက္ရွိန္ေကာင္းတဲ့ သေဘၤာေတြက ဆီေတာငး္တာအျပင္ ထုိင္းငါခုိးေလွဖမ္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ စက္သိပ္မေကာင္းတဲ့ သေဘၤာေတြကေတာ့ “စစ္ေတာင္း” လုပ္ဖုိ႔ပဲ စိတ္ဝင္စားရပါတယ္။ “စစ္ ေတာင္း” လုပ္ရာမွာ ငါးေလွလုပ္သားေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ အေပးအယူ လုပ္သူရွိသလုိ အႏုိင္က်င့္ဗုိလ္က်သူေတြ လည္း ရွိပါတယ္။ အေပးအယူဆုိတာက ငါးမဖမ္းရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာေတြ မွာဖမ္းခြင့္ျပဳဖုိ႔ ညႇိႏႈိင္းတာပါ။ ပင္ လယ္ျပင္ေရာက္ စစ္သေဘၤာအမ်ားစုက ဝါးလတ္၊ ဝါးတန္း စတဲ့ ငါးဖမ္းေလွႀကီးေတြကုိသာ ဆီေတာင္းၿပီး အမ်ားအား ျဖင့္ ပိုက္ႀကီးေလွလုိ႔ေခၚတဲ့ ေလွငယ္ေတြကို ဆီေတာင္းေလ့မရွိပါ။ ေတာရုိင္းဥပေဒလုိပဲ ပင္လယ္ျပင္ရဲ႕ ဥပေဒဆုိတာ ကလည္း ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္ပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္ၾကဳံေတြ႔ဖူးသူေတြ ပုိသိပါလိမ့္မယ္။

ေရတပ္စစ္သည္ေတြဟာ အတန္းပညာအရည္အခ်င္းအလုိက္ Group A,B,C သုံးခုရွိၿပီး ေရတပ္နဲ႔ဆုိင္တဲ့ ပညာရပ္အ လုိက္အုပ္စု (၅ဝ) ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာမွ သေဘၤာဆင္းလုိ႔ရတဲ့အုပ္စုက အနည္းအက်ဥ္းပဲရိွတာပါ။ ဒါၾကာင့္ ေရတပ္မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တုိင္း ပင္လယ္ျပင္အေတြ႔အၾကဳံရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး စစ္ေရယာဥ္မွဴးတုိင္း လည္း ဆီေတာင္းစားသူေတြ မဟုတ္ပါဘူူး။ စစ္သည္ေတြ နားပူနားဆာလုပ္လြန္းလုိ႔ စစ္သည္ေတြ႔ရဲ႕ ဆႏၵကို လုိက္ ေလ်ာလုပ္ ကိုင္ေပးရင္း ျပႆနာျဖစ္ ေထာင္က်သြားတဲ့ စစ္ေရယာဥ္မွဴးအခ်ဳိ႕ ရွိပါတယ္။ (ဥပမာ-စစ္ေရယာဥ္ “ဓူဝံ” စစ္ေရယာဥ္မွဴး၊ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး မ်ဳိးသန္႔)။ စစ္သည္ေတြကေတာ့ မေျပလည္တဲ့ မိသားစုအတြက္...
အျပည့္ အစုံ သို ့

No comments: