Burma Democratic Concern has the firm determination to carry on doing until the democracy restore in Burma.

Tuesday, 13 October 2009

ျမန္မာႏုိင္ငံထဲက တ႐ုတ္ျပည္နယ္
ဦးေအာင္ခင္ (ေ၀ဖန္သုံးသပ္ခ်က္)
၁၂ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၉


ကုိးကန္႔ေဒသကုိ ဗမာစစ္တပ္က၀င္စီးၿပီး လုယက္တဲ့အတြက္ တ႐ုတ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ နစ္နာဆုံး႐ႈံးရတဲ့ကိစၥမွာ ေလ်ာ္ေၾကးေဒၚလာသန္း (၄၀) ေက်ာ္ေပးဖုိ႔ ယူနန္ဘက္က ေတာင္းထားေၾကာင္း သိရတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကုိးကန္႔နဲ႔‘၀’ေဒသကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲက တ႐ုတ္ျပည္နယ္လု႔ိေခၚႏုိင္တယ္။ ကုိးကန္႔အဖြဲ႔နဲ႔ ဗမာစစ္အစုိးရ ပထမဆုံးအပစ္အခတ္ ရပ္စဲႏုိင္ေအာင္ ၾကား၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးသူ ဘိန္းေမွာင္ခုိေဟာင္း ေလာ္စစ္ဟန္ဟာ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ပါ။ ကုိးကန္႔နယ္မွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္ရတာဟာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲရတဲ့အေၾကာင္းတခုျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းေရးထားတာမဟုတ္ဘဲ ႏုတ္ကတိေလာက္နဲ႔ နားလည္မႈယူထားတာျဖစ္လုိ႔ တ႐ုတ္ပုိင္ပစၥည္းသိမ္းတာ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနတယ္။
ျမန္မာျပည္ထဲ ယူနန္တ႐ုတ္၀င္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီေနပါၿပီ။ ယူနန္နဲ႔ အထက္ျမန္မာျပည္ဆက္ေနတာမုိ႔ ယူနန္မွာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္တုိင္း ျမန္မာျပည္အထိ ဂယက္႐ုိက္လာတတ္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ (၂,၀၀၀) ေက်ာ္ ယူနန္မွာႀကီးစုိးတဲ့ နန္ေက်ာင္က ၀င္တုိက္တဲ့အတြက္ ပ်ဴႏုိင္ငံပ်က္စီးရတယ္လုိ႔ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းဆရာေတြက ဆုိပါတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္မွာ မြန္ဂုိအာဏာရၿပီး ယူနန္အထိ အာဏာစက္ ခ်ဲ႕လာတဲ့အခါ ျမန္မာနဲ႔ထိေတြ႔ၿပီး (၁၃) ရာစုေႏွာင္းပုိင္းမွာ မြန္ဂုိ၀င္တုိက္တဲ့အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွိခဲ့တဲ့ ပုဂံျပည္ပ်က္စီးရတယ္။ အဲဒီေနာက္ ရွမ္းမ်ဳိးႏြယ္တည္ေထာင္တဲ့ အင္း၀နန္းဆက္အႏွစ္တရာေက်ာ္မွာ ယူနန္-ျမန္မာကုန္သြယ္ေရး စတင္တယ္လုိ႔ သမုိင္းဆရာေတြက ဆုိတယ္။
(၁၇) ရာစုမွာ တ႐ုတ္ ‘မင္’ မင္းဆက္ကုိ မန္းခ်ဴးခ်င္က ျဖဳတ္ခ်တဲ့အခါ ေနာက္ဆုံး ‘မင္’ မင္းဆက္ျဖစ္သူ ‘ယုံလီ’ မင္း ျမန္မာျပည္ထဲ ၀င္ေရာက္ခုိလႈံတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ‘မင္’ မင္းဆက္ကုိ လုိလားတဲ့ ျမန္မာျပည္ေရာက္တ႐ုတ္ေတြ စခန္းထၾကတဲ့အတြက္ တုိင္းေရးျပည္ရာ အလြန္႐ႈပ္ေထြးလာတယ္တဲ့။ ေနာက္ဆုံး တ႐ုတ္စစ္တပ္ႀကီး အင္း၀ၿမိဳ႕အထိ ခ်ီတက္လာလုိ႔ ‘ယုံလီ’ မင္းကုိ အပ္ႏွင္းလုိက္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ တ႐ုတ္တပ္ႀကီးအျပန္မွာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရသြားတဲ့ ယုံလီမင္းရဲ႕ ကုိယ္ရံေတာ္တပ္ဖြဲ႔ဟာ ကုိးကန္႔ေဒသမွာ အေျခစုိက္ေနထုိင္တဲ့အတြက္ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ေပၚေပါက္လာတာလုိ႔ အဆုိရွိတယ္။ (၁၇) ရာစုေႏွာင္းပုိင္းကစၿပီး ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ရယ္လုိ႔ ေပၚထြက္လာတာျဖစ္လုိ႔ ျပည္နယ္ေလးလုိျဖစ္ေနတာ ၾကာလွပါၿပီ။ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ကုိ ေတာင္ေပၚတ႐ုတ္လုိ႔ ယူနန္မွာ လူသိမ်ားတယ္လုိ႔ ‘တာကာႏုိ’ က ဆုိပါတယ္။ ပထမဆုံး ၀တုိင္းရင္းသားနဲ႔ လက္ရည္တျပင္တည္း ေနထုိင္စားေသာက္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားဟာ ဂ်ပန္အမ်ဳိးသား ဟီဒဲယုကိ-တာကာႏုိ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁၄) ရာစုေလာက္ကတည္းက ျမန္မာ့ေက်ာက္စိမ္းကုိ ယူနန္တ႐ုတ္က မ်က္စိက်ခဲ့တာပါ။ (၁၈) ရာစုေႏွာင္းပုိင္း ဆင္ျဖဴရွင္မင္းလက္ထက္ (၁၇၆၃-၁၇၇၆) တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္ျခားစစ္ပြဲ ၿပီးဆုံးသြားတာဟာ ယူနန္-ျမန္မာကုန္သြယ္ေရး တုိးပြားေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တယ္။ (၁၉) ရာစုမွာ အမရပူရအေျခစုိက္ ယူနန္တ႐ုတ္က ၀ါဂြမ္းနဲ႔ေက်ာက္မ်က္ကုိ ယူနန္ကုိ တင္ပုိ႔ၿပီး ပုိးခ်ည္ေရႊေငြနဲ႔ သတၱဳအုိးခြက္ကုိ ယူနန္က တင္သြင္းပါတယ္။ ေသဆုံးသူ တ႐ုတ္ကုန္သည္ (၆,၀၀၀) ေက်ာ္ရဲ႕ အမည္စာရင္းကုိ အမရပူရတ႐ုတ္ဘုံေက်ာင္းမွာ ေတြ႔ရတယ္လုိ႔ ကုိလုိနီေခတ္အစီရင္ခံစာတခုမွာ ေရးထားတယ္။ မုိးေကာင္းကုိ ဗဟုိျပဳၿပီး ကုန္သြယ္ရာမွာ ကခ်င္လူမ်ဳိးကုိ ေက်ာက္တြင္းပုိင္အျဖစ္ သတ္မွတ္တာကုိ ဗမာမင္းက မကန္႔ကြက္ပါဘူး။
လားေပၚမွာကုန္တင္ၿပီး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္တဲ့လုပ္ငန္းကုိ ယူနန္သားေတြ ကၽြမ္းက်င္ၾကတယ္။ ကုန္းေၾကာင္းခရီးၾကမ္းမွာ လားတန္းနဲ႔လုိက္ပါတဲ့ ယူနန္သားကုိ ‘လားတ႐ုတ္’ လို႔ အညာမွာေခၚတယ္။ ယူနန္-ျမန္မာ-လာအုိနဲ႔ ထုိင္းႏုိင္ငံအၾကား ရာစုႏွစ္အေတာ္ၾကာ လားတန္းနဲ႔ ကုန္သြယ္တုန္း ယူနန္ကုိ မျပန္တဲ့ တ႐ုတ္လည္းရွိတယ္။ (၁၉) ရာစုမွာ ပန္းေသးတ႐ုတ္မြတ္စလင္ရဲ႕ ယူနန္သူပုန္ အေရးနိမ့္တဲ့အခါမွာလည္း ပန္းေသးတ႐ုတ္အမ်ားအျပား ရွမ္းျပည္မွာ ၀င္ေရာက္ခုိလႈံၿပီး အရင္ေရာက္တဲ့ ကိုးကန္႔တ႐ုတ္နဲ႔ ေရာကုန္တာရွိသလုိ ထုိင္းႏုိင္ငံေျမာက္ပုိင္းအထိ ဆင္းသြားသူေတြလည္း ရွိတယ္။
ယူနန္က ဘိန္းစုိက္တဲ့ဓေလ့ကုိ ကုိးကန္႔က အေမြဆက္ခံတာပါ။ အေရွ႕အိႏၵိယ အဂၤလိပ္ကုမၸဏီဟာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဘဂၤလားျပည္နယ္မွာ စုိက္သမွ်ဘိန္းကုိ လက္၀ါးႀကီးအုပ္၀ယ္ယူၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ကုိ တင္ပုိ႔တယ္။ တျပည္လုံးဘိန္းစားျဖစ္ကုန္မွာ စုိးလုိ႔ တ႐ုတ္အစုိးရက ဘိန္းတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္လုိက္ေတာ့ (၁၉) ရာစုမွာ ပထမဘိန္းစစ္ ျဖစ္ပြားတယ္။ တ႐ုတ္ကစစ္႐ႈံးေတာ့ ဘိန္းေရာင္း၀ယ္မႈ တုိးပြားလာတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္မွာပါ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးလာတာမုိ႔ ဘုရင္စနစ္ကုိဖ်က္သိမ္းၿပီး သမၼႏုိင္ငံထူေထာင္တဲ့ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္မွာ တ႐ုတ္ျပည္ဟာ ဘိန္းတန္ခ်ိန္ (၂၂,၀၀၀) ေက်ာ္ ထုတ္လုပ္ေနပါၿပီ။
ယူနန္ျပည္နယ္က ဘိန္းစုိက္တဲ့ဓေလ့ဟာ အိမ္နီးခ်င္းေဒသေတြအထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာတာမုိ႔ ျမန္မာနယ္စပ္ ကုိးကန္႔နဲ႔၀ေဒသမွာ (၁၉) ရာစုေႏွာင္းပုိင္းကတည္းက အႀကီးအက်ယ္ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးခဲ့တယ္။ စာေရးဆရာေရႊ႐ုိးအမည္ခံ James George Scott အဲဒီေဒသကုိ ခရီးထြက္စဥ္က ဘိန္းခင္းေတြမ်ားလြန္းလုိ႔ ရက္အေတာ္ၾကာခရီးသြားတာေတာင္ ဘိန္းခင္းေတြက မဆုံးေသးဘူးလုိ႔ ေရးထားတယ္။ ၁၉၃၀ ခုႏွစ္မွာ ကူမင္တန္တ႐ုတ္အစုိးရက တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးမႈ ပိတ္ပင္လုိက္တဲအခါမွာ တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြဟာ ကုိးကန္႔နဲ႔၀ေဒသက ထြက္တဲ့ဘိန္းကုိ အားကုိးလာရပါတယ္။
အဂၤလိပ္ကုိလုိနီအစုိးရဟာ သံလြင္ျမစ္အေရွ႕ဘက္ေဒသမွာသာ ဘိန္းစုိက္ခြင့္ျပဳၿပီး ပုံမွန္၀ယ္ယူေလ့ရွိေပမယ့္ သံလြင္ျမစ္အေနာက္ဘက္ေဒသမွာေတာ့ ဘိန္းစုိက္ခြင့္မျပဳပါ။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာလည္း အနည္းအက်ဥ္းစုိက္ပ်ဳိးခြင့္ျပဳပါတယ္။ အထက္ျမန္မာျပည္က ဂ်ပန္ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈကုိ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့တဲ့အေနနဲ႔ ဘိန္းကုိ မဟာမိတ္ဘက္ကသုံးတယ္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္တြင္းစစ္စတင္ျဖစ္ပြားေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ျပည္တြင္းစစ္ ၿပီးဆုံးသြားပါၿပီ။ စစ္႐ႈံးတဲ့ တ႐ုတ္ကူမင္တန္တပ္အခ်ဳိ႕ ရွမ္းျပည္အေရွ႕ပုိင္းေဒသမွာ ၀င္ေရာက္ေျခကုပ္ယူၿပီး တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ကုိ ျပန္တုိက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတဲ့လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ေနာက္ပုိင္းေပၚေပါက္တဲ့ ရွမ္းလက္နက္ကုိင္လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ဘိန္းလုပ္ငန္းဟာ အဓိက အေရးပါလာပါတယ္။
တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ကုိတုိက္မယ့္ ကူမင္တန္တ႐ုတ္တပ္ႀကီးကုိ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းပါတယ္။ လက္နက္ခဲယမ္းကုိ ထုိင္၀မ္က တုိက္႐ုိက္ပုိ႔ေပးၿပီး ကုန္က်စရိတ္ကုိေတာ့ ဘိန္းလုပ္ငန္းက ရတဲ့ေငြနဲ႔ ေထာက္ပံ့ပါတယ္။ ကူမင္တန္တပ္ေတြဟာ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ေလာက္အထိ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ လႈပ္ရွားသြားတာမို႔ ဘိန္းလုပ္ငန္းကုိ အုတ္ျမစ္ခ်ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးဖုိ႔ ခက္ခဲေလေလ ရွမ္းျပည္က ဘိန္းလုပ္ငန္းလည္း ႀကီးထြားေလေလျဖစ္လာတယ္။
တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္အာဏာသိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္း ယူနန္နယ္သားအမ်ားအျပား ျမန္မာျပည္ထဲ ၀င္ေရာက္ခုိလႈံျပန္ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ မြတ္စလင္တ႐ုတ္နဲ႔ မြတ္စလင္မဟုတ္တဲ့ KMT တ႐ုတ္ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ ကူမင္တန္တ႐ုတ္တပ္က အႂကြင္းအက်န္ေတြကုိ KMT တ႐ုတ္လုိ႔ ေခၚတာပါပဲ။ KMT တပ္ ထုိင္၀မ္ႏုိင္ငံကုိ ေရႊ႕ေျပာင္းေတာ့လည္း လုိက္သြားသူက နည္းနည္း၊ ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ အေျခခ်သူမ်ားက မ်ားပါတယ္။ ဘိန္းျဖဴနဲ႔ ေက်ာက္မ်က္ေမွာင္ခုိလုပ္ငန္းမွာ စီးပြားရွာၾကသူေတြပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ ယူနန္တ႐ုတ္လုိ႔ေျပာေပမယ့္ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္၊ ‘၀’တ႐ုတ္၊ KMT တ႐ုတ္၊ ပန္းေသးတ႐ုတ္ စတဲ့ တ႐ုတ္အားလုံး အက်ဳံး၀င္တယ္။ ေလာစစ္ဟန္၊ ေလာစစ္မင္း၊ ဖုန္ၾကားရွင္၊ ဖုန္ၾကားဖူး၊ ေပါက္ယူခ်မ္း၊ လင္မင္းရွန္၊ ခြန္ဆာ (ေခၚ) ခ်န္ရွီဖူး၊ ေ၀ဆူကုိင္စတဲ့ ဘိန္းေမွာင္ခုိေတြဟာ တရား၀င္စီးပြားရွာခြင့္ရလာတယ္။ ေငြရင္းရွိတဲ့တ႐ုတ္ဟာ သူတုိ႔နဲ႔ဆက္ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ၾကတယ္။ မဆလဆုိရွယ္လစ္ေခတ္မွာလည္း တ႐ုတ္စီးပြားေရးသမားေတြပဲ ခ်မ္းသာၾကတယ္။ ျမန္မာက ဆုိရွယ္လစ္သင္တန္းတက္ေနခ်ိန္မွာ တ႐ုတ္က မဆလစစ္ဗိုလ္ကုိလာဘ္ထုိးၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ေနေတာ့ ခ်မ္းသာတာေပါ့။ ဗမာစစ္ဗိုလ္ကုိလာဘ္ထုိးၿပီး စီးပြားေရးလုပ္တာ တ႐ုတ္ထုံးစံျဖစ္ေနၿပီ။ ဗမာစစ္တပ္ကုိ ဆက္ေၾကးမွန္မွန္ေပးေနရင္ တ႐ုတ္ျပည္နယ္ဟာ ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖုိ႔သာ ရွိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အေျခအေနမွာ တ႐ုတ္ျပည္နယ္ေတြဟာ အႀကီးအက်ယ္ခ်မ္းသာမယ့္ အလားအလာရွိပါတယ္။
ပည္္သူနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး
သက္ထြန္း
post byFriday, October 09, 2009



ဒီကေန႔အခ်ိန္အခါမွာ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြဖက္ကေန ျပည္သူေတြကိုဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ ပူးေပါင္းပါဝင္ၾကဖို႔ လက္တြဲတုိက္ ပြဲဝင္ၾကဖို႔သြားေျပာရင္၊ ျပည္သူေတြဘက္က ဒီမိုကေရစီိဆိုတာဘာလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ေမးဖို႔လိုအပ္လာလိမ့္မယ္ ဘာေၾကာင့္ဆို ျပည္
သူေတြဟာ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြဖက္ကေကာ၊ စစ္အုပ္စုရဲ႕ဖက္ကပါ ပစ္ ပါယ္ထားခံရတဲ့ အေမ့ေလ်ာ့ခံေတြျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ၊ လိုအပ္ခ်က္ရွိတဲ့အခါ ျပည္ သူ ျပည္သူလို႔ေအာ္ေနက်တဲ့ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြရဲ႕ အေနအထားနဲ႔ ဖိ ႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔နဲ႔ ဂုတ္ေသြးစုတ္ဖို႔ပဲ သတိတရရွိေနတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ၾကား စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ေနခဲ့တာ ၾကာၿပီမို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္သူေတြကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းတဲ့ဘဝနဲ႔ တိုးတက္တည္ၿငိမ္မႈကိုျဖစ္ေစခ်င္ တဲ့ အတုိက္အခံအင္အားစုေတြဘက္က ျပည္သူကိုတသားတည္း လက္တြဲ ေခၚႏိုင္ဖို႔ရာ အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ျဖစ္စဥ္မို႔ အားေကာင္းတဲ့အေရြ႕ေတြကို ျပည္သူေပၚမွာ တူ႐ူခ်က္ေတြအျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ရဲ႕ အေျခခံသေဘာသဘာဝေတြဟာ ဘာေတြလဲဆိုတာကို ျပည္သူေတြအားလုံး ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနား လည္ေစေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔လိုအပ္သလို ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အေျခခံထားတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ႏိုင္ငံတခုက အစိုးရတရပ္ရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္မူေအာက္မွာ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရတာနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ နအဖ စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ေနခဲ့ရတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝဟာ ဘယ္လိုကြဲျပားျခားနားမႈရွိလိမ့္မယ္ဆုိတာကို ကြဲကြဲျပားျပားသိျမင္လာေအာင္ လက္ခံလာေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔လုိအပ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူ႔အသိဥာဏ္ ပြင့္လင္းတိုးတက္ေရး သို႔တည္းမဟုတ္ အစိုးရတရပ္ရဲ႕ အေျခခံရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံ (က်င့္သုံး ေနတဲ့စနစ္) ဘာလဲဆိုတာ ျပည္သူေတြသိလာေအာင္ လုပ္ေပးႏို္င္မယ္၊ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ က်င့္သုံးရမယ့္က်င့္ထုံးေတြအျဖစ္ သေဘာ ေပါက္လာတဲ့အခါ ျပည္သူေတြမွာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕အေျခခံေတြ ရွိလာလိမ့္မယ္။

ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြအေနနဲ႔ ျပည္သူလူထုကို တကယ့္ထိေတြ႔မႈဟာ အလြန္နည္းပါးေန ေသးတယ္၊ မိမိတို႔ရဲ႕တိုက္႐ိုက္ႏို္င္ငံေရး လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္မႈေတြအေပၚတင္အားထားလုပ္ေဆာင္ေနမႈနဲ႔ (ခပ္ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ေတာ့ အသုံးခ်ဖို႔ စိတ္ထားမ်ဳိးေတြရွိ ေန႐ံု) အတုိက္အခံအင္အားစုေတြ အတြင္းခန္းထဲမွာတင္ (capacity building) လုပ္ငန္းတခ်ဳိ႕ လုပ္ေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ တိုင္းျပည္က ဘယ္ လိုမွ ေျပာင္းလဲမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီလုပ္ငန္းေတြကိုမလုပ္ရဘူးလို႔ မဆိုလိုေပမဲ့ တိုင္းျပည္တခုရဲ႕ စနစ္တခုကေနတခုကို ေတာ္လွန္ ေျပာင္းလဲတဲ့ျဖစ္္စဥ္တခုမွာ အစစ္အမွန္အင္အားဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕လက္ထဲမွာပဲရွိေနတယ္။ ျပည္သူပါမွ ေအာင္ျမင္တဲ့ေျပာင္းလဲမႈ ကို ရႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္သလို အဓိကထားရမယ့္ အေရးကိစၥျဖစ္တယ္။

ဘယ္လိုမဟာဗ်ဴဟာမ်ဳိးကို ေရးဆြဲသည္ျဖစ္ေစ ျပည္သူပါဝင္ႏုိင္မႈမဲ့တဲ့ စဥ္းစားခ်က္မ်ဳိးကိုအေျခခံၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ေနသမွ်ေတာ့ ဘယ္ ေသာအခါမွ လက္ေတြ႔က်က် ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာမ်ဳိးကို ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။

အခုဆိုရင္ ျပည္သူလူထုရဲ႕အေနအထားဟာ အင္မတန္နက္႐ႈိင္းတဲ့ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေခ်ာက္ ကမ္းပါးထဲမွာေရာက္ေနေပမယ့္ စစ္အာ ဏာရွင္ေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕လက္ပါးေစ လက္မရြံ႕ေတြကို အင္မတန္မုန္းတီးစက္ဆုပ္ေနေပမယ့္ သူတုိ႔ဘဝရဲ႕ ေန႔စဥ္အသက္ရွင္ ေနထိုင္ရ တဲ့ အေျခအေနေတြဟာ မွားယြင္းမႈေတြနဲ႔ျပည့္ႏွက္ေနတယ္ဆိုတာ သိေနေပမယ့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔မႈ အရိပ္မည္းႀကီးကဖုံးလြမ္းထားသလို တဖက္မွာလည္း ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာအာ႐ံုထဲမွာျဖစ္ေနတာက လက္ရွိဘဝျဖစ္တည္ေနတာ နဲ႔ ဒီမိုကေရစီရွိတဲ့ဝန္းက်င္တခုမွာ ေနရတာနဲ႔ဟာ ဘာမွကြဲျပားျခားနားမႈရွိလိမ့္မယ္လို႔ မထင္သလုိ ခံလည္းမခံစားဘူး။

ဒါေၾကာင့္အခုခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြဘက္က ဆန္႔က်င္ထႂကြမယ္ဆိုရင္လည္း စစ္အစိုးရရဲ႕ရက္စက္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ စစ္အစိုးရ ဟာ ရက္စက္ယုတ္မာလြန္းတယ္ထင္လို႔သာျဖစ္ၿပီး ဒီမုိကေရစီကို လိုခ်င္လြန္းလို႔ေတာ့မဟုတ္ေပဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရးဆိုတဲ့ စကားေလာက္နဲ႔ ျပည္သူကိုသြားစည္း႐ံုးရင္ က်ိန္းေသတာကေတာ့ ျပည္သူေတြ စိတ္မဝင္ စား ေတာ့ဘူးဆုိတာပါဘဲ၊ ဒီေနရာမွာ ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရးဆိုတာဟာ သာမာန္ႏို္င္ငံေရးစနစ္တခုကေန တခုကိုေျပာင္းလဲဖို႔ ဦး တည္ခ်က္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျပည္သူေတြအားလုံးရဲ႕ လူမူဘဝတခုလုံးရဲ႕ အေျပာင္းအလဲျဖစ္တည္မႈအတြက္ လူမႈေတာ္လွန္ေရးပါျဖစ္ တယ္ဆိုတာကို တင္ျပႏိုင္ဖို႔လိုအပ္တယ္။

ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ႕ဘဝေမ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အနာဂါတ္ျမင္ကြင္းကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းမေပးႏိုင္ရင္၊ လမ္းမျပႏိုင္ရင္ ဘယ္သူကမွ တက္ႂကြပါဝင္လာမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီမုိကေရစီစနစ္ဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ (ျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းဖို႔၊ တိုးတက္ဖို႔၊ လြတ္လပ္စြာရွင္သန္ခြင့္ရဖို႔) ကြာျခားလြန္းတယ္ဆိုတာ ျပည္သူေတြယုံႀကည္လာဖို႔ရာ အေရးတႀကီးလိုအပ္တယ္ ပုပ္သိုး ေဆြးေျမ့ေနတဲဲ့ဝန္းက်င္က ထြက္ေပၚလာတဲ့ေလကို ႐ွဴ႐ိႈက္ရတာနဲ႔ ရွင္းသန္႔ပြင့္လင္းတဲ့ ဝန္းက်င္ကေလကို ႐ွဴ႐ႈိက္ရတာဟာ ဘယ္ ေလာက္ကြာျခားေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးဆက္ေတြကိုသိနားလည္လာေစဖို႔ လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္တယ္၊ ဒီေနရာမွာ ေတာ္္လွန္ေရး ေတာ္လွန္ ေရးဆိုတဲ့ စကားလုံးသက္သက္ေႂကြးေၾကာ္မႈေတြကို ရပ္တန္႔ၾကၿပီး၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနမွန္ေပၚကစၿပီး ျဖည့္္ဆည္းမူ၊ အေလးထား သုံးသပ္မႈကိုလုပ္ၾကရမယ္၊ ျပည္သူေတြနဲ႔ တသားတည္းခံစားခ်ဥ္းကပ္ရမယ္၊ စည္း႐ံုးရမယ္၊ တည္ေဆာက္ရမယ္၊ ျပည္ သူေတြရဲ႕က်မ္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ ေန႔စဥ္ဘဝနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတ အစရွိသျဖင့္ ျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝမွာ တိုးတက္လာေအာင္ လုပ္ ေပးရမယ္၊ ျပည္သူေတြ သိသင့္သိထုိက္တာေတြအားလုံးကို နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ (ဥပမာ - မီဒီယာေတြကေန႔တဆင့္၊ စာရြက္ စာတမ္း၊ စာအုပ္ျဖန္႔ေဝတာမ်ဳိး) ျဖန္႔ေဝေပးသင့္တယ္၊ သတိျပဳသင့္တာကေတာ့ ႏုိင္ငံေရး စကားလုံးခန္႔ခန္႔ႀကီးေတြ၊ က်မ္းကိုးက်မ္းကားစကား ေတြ၊ သီအိုရီအဖြဲ႔အႏြဲ႔ေတြကို ျပည္သူေတြ မလိုအပ္ဘူးဆိုတာပါဘဲ၊ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ လက္ရွိဘဝေတြ ျဖစ္ရပ္ေတြကို ပုံေဖာ္ေပး ႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္စားျပဳေပးႏိုင္ဖို႔နဲ႔ အားမာန္ရွိရွိ တည္ေဆာက္ရဲတဲ့ အသိေတြ၊ စိတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာဖို႔ကိုပဲ လိုအပ္တာပါ ။

ျပည္သူကို စည္း႐ံုးတည္ေဆာက္တဲ့အခါ လက္ေတြ႔မပါတဲ့ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ေပးစည္း႐ံုးတာမ်ဳိး၊ လြဲမွားတဲ့အသိေပးၿပီး စည္း႐ံုးတာမ်ဳိး အ သုံးခ်ခံသက္သက္ျဖစ္ဖို႔ စည္း႐ံုးတာမ်ဳိးကို ေရွာင္က်ဥ္သင့္တယ္၊ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ျပည္သူဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ အာဏာရမၼက္မီး ေတာက္ဖို႔ မီးစာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိထားဖို႔လိုတာပါဘဲ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈဟာ မိမိအတြက္အသက္ရွင္ ေနထိုင္ရျခင္းထက္၊ သူတပါးအတြက္ အသက္ေနရသလုိမျဖစ္ေစဖို႔လိုပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ျပည္သူဆိုတာကို ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိသလဲဆိုတာ ထင္သာျမင္သာရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္၊ ျပည္သူဆိုတာ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံ သက္သက္လား၊ အခြန္ေပးသက္သက္လား၊ မဟုတ္ပါဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္သူျဖစ္တယ္၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕အင္အား အစစ္အမွန္ျဖစ္တယ္၊ မူလပိုင္ ရွင္ျဖစ္တယ္။

သို႔ေပမဲ့ ဒီအေျခအေနမွန္အားလုံးေပ်ာက္ဆုံးေနတာဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ ရွင္းလြန္းေနၿပီျဖစ္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္ဆို စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕လက္ေအာက္မွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေဒါက္တိုင္ျဖစ္ေစမယ့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးေတြကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ စိတ္တိုင္းက် ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ ပံုသ႑ာာန္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းေလ့ရွိတာကလြဲလို႔၊ သူတို႔ထိန္းခ်ဳပ္မႈမပါဘဲ လြတ္လပ္မႈရွိတဲ့ အစိုးရနဲ႔မသက္ ဆိုင္တဲ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ဳိး ဘယ္ေတာ့မွခြင့္ျပဳမႈရွိမွာ မဟုတ္လို႔ျဖစ္တယ္၊ ျပည္သူေတြအတြက္ ဘယ္ဖိ ႏွိပ္မႈမ်ဳိးမွ မပါရွိဘဲ၊ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ လြတ္လပ္စြာပူးေပါင္းပါဝင္ခြင့္မရွိတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမွာေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ရဲ႕ စစ္မွန္ တဲ့ ပြင့္လင္းတိုးတက္မႈျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ အလွမ္းေဝးေနဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္က ျပည္သူေတြကို ဘယ္လိုျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ ျပည္သူေတြက ဘယ္လိုျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာကိုလက္ခံတဲ့ အ ေတြးအေခၚဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝကို ပံုေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ အလြန္ကြာျခားပါတယ္၊ အေျခခံအားျဖင့္ အာဏာရွင္စနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့ အစိုးရတရပ္ သို႔တည္းမဟုတ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားဟာ ျပည္သူကိုသူတို႔အလိုက် လက္ညႇိဳးေထာင္ ေခါင္းညိတ္ဘဝမ်ဳိးမွာဘဲ အ သက္သြင္းထားလိုတာကလြဲလို႔ တျခားဘာအဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကိုမွ လက္မခံတဲ့အတြက္ အာဏာရွင္မွန္သမွ်ဟာ ျပည္သူေတြကို ဘယ္လိုျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေပၚမွာပဲ တိမ္းညႊတ္ေလ့ရွိၾကၿပီး၊ ျပည္သူကိုကိုယ္စားျပဳတဲ့ အစိုးရတရပ္ သို႔တည္းမဟုတ္ ဒီမို ကေရစီအစိုးရမ်ဳိးကေတာ့ ျပည္သူကိုအေျခခံစဥ္းစားေလ့ရွိတာမို႔ ျပည္သူေတြက ဘယ္လိုျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတာကို အေလးအနက္ထား ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံတခုျဖစ္ဖို႔ရာ (ျပည္သူေတြကိုႏိုင္ငံေရးနဲ႔ေဝးရာသို႔ ပို႔ထားျခင္းမ်ဳိး မျပဳဘဲ) အေျခခံ က်တဲ့ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ေတြအားလုံးမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈကို ရယူႏိုင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

ဒီလိုတူ႐ူခ်က္မ်ဳိးအတြက္ ျပည္သူေတြမွာအသိပညာ ဗဟုသုတနဲ႔ခံစားခ်က္ကို မွ်မွ်တတေပါင္းစပ္ႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြရွိဖို႔ရာ လို အပ္ပါတယ္၊ ပိတ္ဆို႔မဲေမွာင္ေနတဲ့ ဝန္းက်င္စနစ္မ်ဳိးနဲ႔ ေတာ့ လားရာေကာင္းကို ဦးတည္ႏိုင္ဖို႔ရာ အေျခအေနေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး။

လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခု သို႔တည္းမဟုတ္ တိုင္းျပည္တခုမွာ စနစ္တခုကေနစနစ္တခုကို ကူးေျပာင္းဖို႔ က်ဳိးစားတဲ့ျဖစ္စဥ္ဟာ ေတာ္လွန္ ေရးတရပ္ဘဲျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈကိုလိုခ်င္ရင္ အဓိကအင္အားျဖစ္တဲ့ ျပည္သူေတြကို လိုအပ္တဲ့အရာမွန္သမွ် တပ္ဆင္ ေပးႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိဆိုတာဟာ အေျဖဘဲျဖစ္ပါတယ္။
သက္ထြန္း
Don't Throw Your Sword to a Theif
Student Movements Ko Ba Hein to Kyaw Ko Ko by Aung Way Final
Prospect 4 a Democratic Future
Making Enemies
Making Enemies

View Joint Statement on 2010 Election Boycott (English)

Joint Statement on 2010 Election Boycott (English)