Burma Democratic Concern has the firm determination to carry on doing until the democracy restore in Burma.

Wednesday 30 December 2009

စစ္အစိုးရကုိ ဒီမိုကေရစီသို႔ တြန္းပို႔ျခင္း
Monday, 28 December 2009 12:36 ေက်ာ္စြာမိုး

ျမန္မာ စစ္အစိုးရက ေရွ႕ႏွစ္တြင္ က်င္းပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အစီအစဥ္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာျခင္း မရိွေသးေသာ္လည္း ထုိေရြးေကာက္ပဲြသည္ လြတ္လပ္ၿပီး တရား မွ်တမႈ ရိွမရိွ၊ ထုိသုိ႔ က်င္းပေပးရန္ ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ စသည္တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းထုတ္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

ယခုအခ်ိန္ထိ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔မည္ပံု က်င္းပမည္၊ မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ က်င္းပမည္ စသည့္ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားက ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိေသးပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမည့္ ရက္စြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမ်ဳိးမ်ဳိး ခန္႔မွန္းၾကေသာ္လည္း ယခင္အေတြ႔အၾကံဳမ်ားအရ ၂ဝ၁ဝ ပထမႏွစ္ဝက္အတြင္း က်င္းပႏုိင္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြ၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဆႏၵခံယူပြဲတုိ႔ကုိ ေမလတြင္ ျပဳလုပ္ခ့ဲေသာေၾကာင့္ လာမည့္ ေရြးေကာက္ပဲြကုိလည္း ေမလတြင္ က်င္းပဖြယ္ရိွသည္ဟု ယူဆေနၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ စာသင္ေက်ာင္း အမ်ားစု ပိတ္ထားသျဖင့္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက ျပႆနာဖန္တီးသူမ်ားဟု ယူဆထားၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား လူစုကြဲေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊကသာ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဆံုးအျဖတ္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ သူ၏နည္းဗ်ဴဟာႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ခန္႔မွန္းေနၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူက လိုခ်င္သည့္ ရလဒ္ ထြက္ေပၚလာေရးအတြက္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဆႏၵခံယူပြဲကဲ့သို႔ပင္ ဤေရြးေကာက္ပြဲတြင္လည္း လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က အေျခခံဥပေဒ ဆန္႔က်င္သူမ်ားကုိ ဖမ္းဆီးေႏွာင့္ယွက္ခ့ဲသည္။ စစ္အစိုးရ ဘက္ေတာ္သားမ်ားကလည္း ေထာက္ခံမဲမ်ား ရရိွေစရန္ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲၾကသည္။ ဆႏၵခံယူပြဲအၿပီးတြင္ အေျခခံဥပေဒကို ေထာက္ခံသူ ၉၂ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ရိွသည္ ဟူေသာ ရယ္စရာေကာင္းသည့္ ရလဒ္ ထြက္ခဲ့ေလသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲတြင္မူ ဆႏၵခံယုူပြဲကဲ့သို႔ လိုခ်င္သည့္ ရလဒ္ ထြက္ေပၚေစေရးအတြက္ အလြယ္တကူ လိမ္လည္ လွည့္ဖ်ားႏုိင္မည္ မဟုတ္။ စစ္အစိုးရက ၎၏ အဓိကရန္သူျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) ကို အျပတ္ရွင္းရန္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီးသည့္အျပင္ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔မ်ားကုိ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ျဖင့္ ၎၏ လုံျခံဳေရးယႏၱယား အတြင္းသို႔ သြပ္သြင္းရန္ ျပင္ဆင္ေနျခင္းေၾကာင့္ အေျခအေနမ်ား ပို၍ ရႈပ္ေထြးလာဖြယ္ရိွသည္။

ႏိုင္ငံတကာက ထပ္မံ ေဝဖန္ရႈတ္ခ်ျခင္း၊ ျပည္တြင္းစစ္ ျပန္လည္ စတင္ျခင္းတို႔ မရိွဘဲ ဤရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေပါက္ေျမာက္ေစရန္အတြက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွႉးႀကီးသည္ အႏိုင္က်င့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ား၊ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ကလိမ္က်ျခင္းမ်ား သာမကပဲ အျခားေသာ နည္းနာမ်ားလည္း လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွႉးႀကီးက သူ၏ အဓိက အတိုက္အခံမ်ား ျဖစ္ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အေမရိကန္အစိုးရ တို႔ကုိ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိပါက ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအား လွည့္စားမႈအျဖစ္ သမိုင္းတြင္က်န္ရစ္မည္ ျဖစ္သည္။

စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းခ့ဲသည္မွာ အႏွစ္ ၂၀ ၾကာလာၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း စစ္အစုိးရ၏ အာဏာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမႈ အားေလ်ာ့သြားေစရန္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာျခင္း မရွိေသးေပ။ ပိတ္ဆို႔အေရးယူျခင္းက အလုပ္မျဖစ္သက့ဲသုိ႔ “အျပဳသေဘာ ဆက္ဆံေရး” ကလည္း အလုပ္မျဖစ္ခ့ဲပါ။ လူထုအံုၾကြ ဆႏၵျပမႈမ်ားကလည္း ရက္စက္စြာ ေခ်မႈန္းခံရသည္။ စစ္တပ္က အင္အားႀကီးထြားရန္ တည္ေဆာက္ေနသျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးမွာလည္း အလားအလာ မေကာင္းပါ။ တခ်ိန္က ျမန္မာျပည္သားတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည့္ အေမရိကန္ဦးေဆာင္ေသာ ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္မႈမွာလည္း စိတ္ကူးယဥ္မႈ သက္သက္သာ ျဖစ္ခဲ့သည္။

ဤတြင္ အတိုက္အခံမ်ားအဖို႔ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံရံုမွတပါး အျခားနည္း မရွိေတာ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိဆက္ဆံေရးမွာ ျမန္မာ့သယံဇာတမ်ားကို မက္ေမာသည့္ အိမ္နီးနားခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ား က်င့္သုံးသည့္ ဆက္ဆံေရးမ်ဳိးႏွင့္ေတာ့ တူညီျခင္း မရိွေပ။

အေမရိကန္အစိုးရက ဤအေျခအေနကုိ သေဘာေပါက္သျဖင့္ စစ္အစိုးရႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ဆက္ဆံေရး ဟူေသာ မူဝါဒအသစ္ကို စက္တင္ဘာလတြင္ ေၾကညာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အေမရိကန္အစိုးရက ျမန္မာျပည္အတြင္း ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈကိုသာ ရလဒ္အျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားပံုရသည္။

အေမရိကန္အစိုးရ၏ မူဝါဒအသစ္ကုိ ေၾကညာအၿပီးတြင္ ျမန္မာစစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးရန္ စိတ္အား ထက္သန္ေနၾကသည္ဟု အေရွ႕အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ေရးရာ လက္ေထာက္ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး မစၥတာ ကာ့တ္ ကမ္းဘဲလ္က ေျပာဆိုခဲ့သည္။

“ျမန္မာေခါင္းေဆာင္ေတြ အေမရိကန္အစိုးရနဲ႔ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံဖို႔ စိတ္ဝင္စားမႈ ျပတာဟာ မွတ္မိသမွ်ေတာ့ ဒါ ပထမဆံုးအႀကိမ္ပဲ” ဟု သူက ေျပာသည္။ ႏုိဝင္ဘာလက သူ ဦးေဆာင္သည့္ အေမရိကန္ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔သည္ ျမန္မာျပည္သို႔ သြားေရာက္ၿပီး စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ေရာ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ပါ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

အေမရိကန္အစိုးရႏွင့္ ဆက္ဆံေရးျပန္လည္ ေကာင္းမြန္ရန္ စစ္အစိုးရက ဆႏၵရွိေၾကာင္း ထုိခရီးစဥ္က ျပသေနသည္။

မည္သို႔မွ် အံ့ဩစရာမရွိပါ၊ စစ္အစိုးရ မတုန္မလႈပ္ဘဲ ဆက္လက္ ခိုင္ၿမဲစြာ တည္ရွိေနျခင္းက ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ား မထိေရာက္ေၾကာင္း သက္ေသျပေနသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အေရးယူမႈမ်ား ျပန္လည္ ရုတ္သိမ္းသြားေစလိုသည္မွာ ထင္ရွားေနသည္။ စက္တင္ဘာလ ကုလသမဂၢ အေထြေထြညီလာခံတြင္ စကားေျပာစဥ္ ျမန္မာဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္က အေရးယူမႈမ်ားကုိ ရႈတ္ခ်ခဲ့ၿပီး တရားမွ်တမႈ မရွိသျဖင့္ ရပ္ဆိုင္းပါဟု ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

ထိုစဥ္အေတာအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္လာခဲ့သည္။ အေမရိကန္၏ မူဝါဒအသစ္ကို ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာျခင္း မျပဳမီကပင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွႉးႀကီးထံ ပုဂၢဳိလ္ေရး စာတေစာင္ ေရး၍ စစ္အစိုးရႏွင့္ေရာ ႏို္င္ငံျခားသံတမန္မ်ားႏွင့္ပါ ေတြ႔ဆုံၿပီး ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးလုိသည္ဟု ေမတၱာရပ္ခံခဲ့သည္။ ဗိုလ္သန္းေရႊက အျမန္ဆံုး လိုက္ေလ်ာခဲ့ျပီး ဆက္ဆံေရး ဝန္ႀကီးဦးေအာင္ၾကည္ႏွင့္ ႏွစ္ႀကိမ္၊ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္၊ ဩစေၾတးလ် တုိ႔မွ သံတမန္မ်ားႏွင့္ တႀကိမ္ ေတြ႔ခြင့္ေပးခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဥေရာပသံတမန္ ၂၀ ခန္႔ကုိလည္း NLD ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွႉးႀကီး၏ အလ်င္အျမန္ တံု႔ျပန္ခ်က္မ်ားကို ေလ႔လာၾကည့္ပါက ပိတ္ဆို႔အေရးယူျခင္းသည္ အေျပာင္းအလဲမ်ား မျဖစ္ေစေသာ္လည္း အေပးအယူလုပ္ရန္အတြက္မူ သင့္ေလ်ာ္သည့္လက္နက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္အစိုးရထံမွ မည္သည့္ လိုက္ေလ်ာမႈမွ မရမီ ဒဏ္ခတ္မႈမ်ား မရုပ္သိမ္းမိေရးမွာ အေရးႀကီးေပသည္။ ဤအခ်က္သည္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေရးမူဝါဒ မည္မွ် အလုပ္ျဖစ္သည္ ဟူသည့္ အခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဆံုးျဖတ္ေပးမည့္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။

ယခု စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား ဘာလိုခ်င္သည္ကို သိရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ သူတို႔က မည္သည့္အရာမ်ား ျပန္လည္ ေပးအပ္လုိသည္ ဆုိသည္ကုိ ေမးျမန္းရန္သာ က်န္ေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၊ ပြင့္လင္းၿပီး လြတ္လပ္ မွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္ေျမာက္ရန္ အာမခံေရး စသည့္ ႏုိင္ငံတကာ ႏွင့္ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို လိုက္ေလ်ာမည့္ပံု မေပၚပါ။

အေမရိကန္အစုိးရက အေျပာင္းအလဲအတြက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ ဆိုပါက ပိတ္ဆို႔ အေရးယူမႈမ်ား ရပ္ဆိုင္းျခင္းကုိ စစ္အစုိးရက ၎တို႔၏ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲရန္ မက္လုံးအေနျဖင့္ အသံုးခ်ရန္ လိုအပ္ၿပီး ထိုအေျပာင္းအလဲကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ တိက်ေသာ အခ်ိန္ကာလ သတ္မွတ္ခ်က္လည္း လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရက တခ်ိန္တြင္ ေတာင္းဆိုခ်က္ တခုကိုသာ လိုက္ေလ်ာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဦးစားေပး အစီအစဥ္မ်ားကိုလည္း သတ္မွတ္ထားရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရး၊ လြတ္လပ္၍တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ေပၚေပါက္ေရးတုိ႔ကို ႏုိင္ငံတကာက အမ်ားဆံုး ေျပာဆုိေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးသည္လည္း ဦးစားေပးအစီအစဥ္တရပ္ အျဖစ္ထား ရွိရန္ ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိေနပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို ျပန္လႊတ္ေသာ္လည္း အခ်ိန္မေရြး ျပန္ဖမ္းႏိုင္သကဲ့သို႔ ေရြးေကာက္ပြဲက မည္မွ်ပင္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တသည္ျဖစ္ေစ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို အာမခံႏိုင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

“လြတ္လပ္ျခင္း၏ အနာဂတ္ - ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားရွိ လစ္ဘရယ္မက်ေသာ ဒီမိုကေရစီ” ဟူေသာ စာအုပ္တြင္ စာေရးဆရာ
ဖာရိ ဇာကာရုိင္ယာ (Fareed Zakaria) က “အေနာက္ႏိုင္ငံသားမ်ားအဖို႔ ဒီမိုကေရစီဆိုသည္မွာ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး စနစ္တခုကို လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားျဖင့္သာ သတ္မွတ္၍မရ၊ တရားဥပေဒ စိုးမုိးေရး၊ အာဏာ ခြဲေဝေရး၊ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိခြင့္၊ စုေဝးခြင့္၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္၊ ပစၥည္း ဥစၥာပိုင္ဆိုင္ခြင့္ စေသာ အေျခခံ အခြင့္အေရးမ်ား အကာအကြယ္ရိွျခင္းတို႔ႏွင္႔လည္း သတ္မွတ္ရသည္။ သို႔ေသာ္ 'အေျခခံ ဥပေဒအရ သတ္မွတ္ထားေသာ လစ္ဘရယ္ဝါဒ' ဟု ေဝါဟာရ ျပဳထားေသာ ဤ အခြင့္အေရးမ်ား ႏွင့္ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ အေျခခံအားျဖင့္ မည္သို႔မွ် မသက္ဆိုင္ေပ။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၌ပင္ ၎ႏွစ္ခုမွာ သဟဇာတ ျဖစ္ေလ့မရိွပါ” ဟု ေရးသားထားသည္။

အမ်ားစုက အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပဌာန္းထားေသာ လႊတ္ေတာ္တြင္ စစ္တပ္အတြက္ သီးျခား သတ္မွတ္ထားသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ကိစၥကိုသာ ေဖာ္ျပၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စစ္တပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားအၾကား လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာကုိ ခြဲျခား သတ္မွတ္ထားသည့္ အေမရိကန္ပံုစံ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းမ်ဳိး ကင္းမဲ့ေနျခင္းသည္လည္း အေရးႀကီးေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္။ “ဥပေဒအရ သတ္မွတ္ထားျခင္းမရိွလွ်င္ မည္သည့္ စစ္သားမဆုိ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ အခ်ိန္ သို႔မဟုတ္ စစ္ျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္၌ လူေနအိမ္မ်ားတြင္ အိမ္ရွင္၏သေဘာ တူညီခ်က္မပါဘဲ ေနထိုင္ႏိုင္ခြင့္မရိွ” ဟုု အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၏ အေျခခံဥပေဒ တတိယ ျပင္ဆင္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အခ်က္မွာ အေကာင္းဆံုး ဥပမာ ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ ႀကီးမား ေလးနက္ေသာ မညီမွ်မႈမ်ားေၾကာင့္ပင္ NLD ေခါင္းေဆာင္ေသာ ဒီမုိကေရစီအေရး လႈပ္ရွားသူမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ား၊ ကုလသမဂၢအပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာ မိသားစုတုိ႔က အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္ ေတာင္းဆိုထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား မတိုင္မီ အေျခခံ ဥပေဒကို ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ျပင္ဆင္ျခင္းမရွိပါက ေရွ႕ႏွစ္ပိုင္းမ်ားအတြင္း အဓိပၸာယ္ရိွေသာ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရိွ ဟု ဆိုျခင္းမွာ ခ်ဲ႕ကားေျပာဆိုျခင္း မဟုတ္ပါ။

သို႔ေသာ္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးက ဤအခ်က္ကုိပင္ လိုက္ေလ်ာမႈ မေပးရန္ ဆံုးျဖတ္ထားဖြယ္ရိွသည္။

သူက ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ေအာက္တိုဘာလ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းအဖြဲ႔ ညီလာခံတြင္ “အေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူလူထု အမ်ားစုက အတည္ျပဳထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤ အေျခခံ ဥပေဒအရ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို စနစ္တက် က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း” ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။ အေမရိကန္တုိ႔ႏွင့္ စကားေျပာပြဲမ်ား စတင္ျပီး မၾကာခင္မွာပင္ ထုိသုိ႔ ေျပာလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဤအဆင့္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲသြားေစေရး ျပဳလုပ္ရန္ လြယ္ကူမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ အတိုက္အခံ အဖြဲ႔မ်ား အထူးသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စစ္အစိုးရကုိ မွန္ကန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ရိွေစရန္ တြန္းအားေပးႏိုင္ေသာ အခန္းက႑တြင္ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ လြတ္ေျမာက္လာျခင္း သို႔မဟုတ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ႏုိင္ျခင္း မရွိလွ်င္ပင္ စစ္အစိုးရႏွင့္ ျပဳလုပ္သည့္ ပိတ္ဆို႔ အေရးယူမႈမ်ား အဆုံးသတ္ေရးဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားမွတဆင့္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။

အေမရိကန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အသုိင္းအဝန္းသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈမ်ားကို ေထာက္ခံရန္ ျပင္ဆင္ထား သင့္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေခါင္းမာသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကုိ ညိွႏိႈင္းႏုိင္သည့္အဆင့္ ေရာက္ရိွေရးအတြက္ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။


http://www.irrawaddy.org/bur/index.php/special/2009-10-12-04-13-58/2349-2009-12-28-05-37-32

No comments: