Burma Democratic Concern has the firm determination to carry on doing until the democracy restore in Burma.

Saturday, 30 October 2010

ျမန္မာ့ေရြးေကာက္ပြဲ - ျပည္သူဘာေၾကာင့္ပါသင့္သလဲ

by Freemedia Forburma on Sunday, 24 October 2010 at 11:46

ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးေကာင္စီ (SPDC) ေခၚ ျမန္မာစစ္အစိုးရသည္ အဆင့္ ၇ ဆင့္ပါလမ္းျပေျမပံုျဖင့္ သာယာစိုေျပဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ၾကီးဆီ ခ်ီတက္မည္ဟု တေလွ်ာက္လံုးေၾကြးေၾကာ္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မလုိသူမ်ားက အဆိုပါလမ္းျပေျမပံုသည္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုတရားဝင္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေအာင္လုပ္ျခင္းဟုသာ ဆိုၾကသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ သူတို႔ဖာသာသူတို႔ေပးအပ္ထားေသာ တာဝန္အရ နအဖသည္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၇ ရက္တြင္က်င္းပမည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဤတြင္ ဒီမိုကေရစီ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာာင္မ်ား၊ တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူမ်ား၊ ေဒသတြင္းႏွင့္ႏိုင္ငံတကာမွ ပတ္သက္ေနသူမ်ား အၾကား ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားပါဝင္သင့္ မသင့္ အၾကီးအက်ယ္ျငင္းခုံလာေတာ့သည္။

ဒီမိုကေရစီအေရး စည္း႐ုံးလႈ႔ံေဆာ္ေနသူမ်ားအၾကားတြင္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲအယူအဆကို သတိၾကီးစြာထားၿပီးေထာက္ခံသူႏွင့္ မေထာက္ခံသူဟူ၍ကြဲျပားသြားေတာ့သည္။ လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲကိုဆန္႔က်င္သူတို႔က ေရြးေကာက္ပဲြတြင္ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းျဖင့္ စစ္အစိုးရေခါင္း ေခါက္ေရြးထားသည့္ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ၁၄ ႏွစ္ၾကာေရးဆြဲထားသည့္ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ ကို ေထာက္ခံအသိအမွတ္ျပဳရာေရာက္လိမ့္မည္ဟုဆိုသည္။ မႏွစ္ၿမိဳ႔သူအမ်ားစုကမူ အဆိုပါဖြဲ႔စည္းပံုကို စစ္အစိုးရသက္ဆိုးရွည္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈသက္သက္သာအျဖစ္ ျမင္ၾကသည္။ အျခားတဖက္တြင္မူ ေရြးေကာက္ပြဲကို သတိၾကီးစြာထားၿပီး ေထာက္ခံသူတို႔ကလည္း ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီျပန္လည္ထူေထာင္ေရးသို႔ တေျဖးေျဖးသြားေနသည့္ အဆင့္တဆင့္ဟု ျမင္ၾကသည္။ စစ္အစိုးရထုတ္ေဖာ္ေၾကညာထားသည့္ အဆင့္ ၇ ဆင့္ပါလမ္းျပေျမပံု အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ား မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ဟန္႔တားေႏွာင့္ယွက္ရာတြင္ မေေအာင္ျမင္ခဲ့ေၾကာင္း အဆိုပါ သတိၾကီးၾကီးႏွင့္ ေထာက္ခံသူမ်ားက ထုတ္ေဖာ္ဝန္ခံၾကသည္။ အယူအဆမ်ားမည္သုိ႔ပင္ကြဲျပားပါေစ၊ ႏွစ္ဖက္စလံုးတြင္ တူညီေသာကံၾကမၼာႏွင့္ တူညီေသာအက်ဳိးစီးပြားရွိၾကသည္။ ယင္းတို႔မွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ရြံမုန္းၾကျခင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားေပၚေပါက္လာေစရန္ ေတာင့္တျခင္းျဖစ္သည္။

တူညီေသာရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီထြန္းကားေသာျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ေရွ႕႐ႈခ်ီတက္ရာ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာမိတ္ေဆြမ်ား က်ေနာ္တုိ႔အားလံုးတြက္ အေရးၾကီးသည္က ေျဖးေျဖးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို မုခ် ဒီမိုကေရစီအျပည့္အဝရွိေစသည့္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ဦးတည္သြားေစမည့္ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ လက္ေတြ႔ က်သည့္ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ားရွိေစေရးပင္ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၈ လူထုအံုၾကြမႈၾကီးၿပီးကထဲက က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ၾကာ က်င့္သံုးလာခဲ့ေသာ အဂၢမဟာဗ်ဴဟာျဖစ္သည့္ တဖက္သတ္ပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္အေရးယူျခင္းမ်ား၊ အထီးက်န္ထားျခင္းႏွင့္ ေၾကညာခ်က္မ်ားထုတ္ျပန္ျခင္းစသည္တို႔သည္ စစ္အစိုးရကို ဒီမိုကေရစီစနစ္ကူးေျပာင္းေရး ဖိအားေပးရာတြင္ မထိေရာက္ေၾကာင္း ေတြ႔ခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႔က်ေသာခ်ဥ္းကပ္မႈဆိုသည္မွာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားထားရွိသည့္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေရးမူဝါဒမ်ားကိုက်င့္သံုးၿပီး တဆင့္ၿပီးတဆင့္ေျပာင္းလဲေရး၊ ျပည္တြင္းဖိအား ကို ျပင္ပအင္အားစုမ်ား၏ ေထာက္ခံအားေပးမႈျဖင့္ အသံုးခ်ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္း ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းသည္ ျပည္တြင္းမွသာလာရမည္ဆိုသည္ကို သိရွိၿပီးျဖစ္ သည့္အေလ်ာက္ ဘက္ေပါင္းစံုညွပ္၍ဖိအားေပးသည့္နည္းကို ေထာက္ခံအားေပးၾကရမည္။ သို႔ေသာ္ ဘက္ေပါင္းစံုဆိုရာ၌လည္း အဓိကမွာ ျပည္တြင္းဖိအားသာျဖစ္ရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ျမန္မာျပည္တြင္းမွျပည္သူမ်ား စစ္အစိုးရကိုဖိအားေပးႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းတရပ္ဟု က်ေနာ္တို႔ယံုၾကည္ပါသည္။

တေျဖးေျဖးေျပာင္းလဲယူေရးတည္းဟူေသာ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏မဟာဗ်ဴဟာကိုလက္ခံသည့္ လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တည္း ဟူေသာ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔မ်ားတြင္ေရြးေကာက္ခံရမည့္ အမတ္မ်ားသည္ စစ္အစိုးရကို ဒီမိုကေရစီစံမ်ား က်င့္စဥ္မ်ားလက္ခံက်င့္သံုးလာေစရန္ ဖိအားေပးႏိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။ လာမည့္ ရက္မ်ားတြင္ စစ္အစိုးရလုပ္သမွ်ကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္႐ုံသာကန္႔ကြက္ေနၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီအေျခအေနမ်ားေျပာင္းလဲေရး၌ အျခားလမ္းေၾကာင္းမ်ားရွိေသးေၾကာင္း ခ်မျပႏိုင္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီအတိုက္အခံမ်ား၏ ၾကိဳးပမ္းမႈမ်ားကို သဏၭာန္မွ်သာ ျပယုဂ္က်န္ေအာင္ အဆင့္အတန္းေလွ်ာက်သြားေစလိမ့္မည္။ ဤသို႔ဆုိသျဖင့္ စစ္အစိုးရသည္ သူ႔အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာကိုကာကြယ္ရန္ ဘာမဆိုလုပ္မည္ဟူသည့္ အခ်က္ကိုျငင္းပယ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ စစ္အစိုးရ၏သႏၷိ႒ာန္ျဖစ္ေသာ သူတို႔၏စစ္တပ္အုပ္စိုးမႈကို ကာကြယ္ရန္ ကတုတ္က်င္းတူးအခိုင္အမာေနရာယူေနေၾကာင္း ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒက သက္ေသခံ ေနပါသည္။ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ ၄ ရပ္စလံုးတြင္ စစ္တပ္အတြက္ ၂၅ ရာႏႈန္း ေသာေနရာကို သီးသန္႔ဖယ္ထားရသည္။ ထို႔ျပင္ အေရးပါသည့္အစိုးရဌာနၾကီးမ်ား၏ အၾကီးအကဲမ်ားကို စစ္တပ္တြင္အမႈထမ္းဖူးသူမ်ားသာ ခန္႔ထားရမည္ဟု အေျခခံဥပေဒကျပ႒ာန္းထားသည္။ ပို၍ဆိုးသည္က အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္မႈမွန္သမွ် လႊတ္ေတာ္အမတ္အားလံုး၏ ၇၅% ေက်ာ္ က ေထာက္ခံရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ ေျပာရ လွ်င္ အနာဂတ္တြင္ျပဳလုပ္မည့္ မည္သည့္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္မဆို စစ္တပ္၏ ေထာက္ခံမႈလိုမည္ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံမွတဆင့္ စစ္တပ္အုပ္စိုးမႈကို ခိုင္မာအျမစ္တြယ္ေအာင္လုပ္ထားသည္ကိုၾကည့္လွ်င္ မည္သည့္ဖြဲ႔စည္းပံုမဆို လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ ထားေသာအင္အားစု၏ စိတ္ဆႏၵကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနျခင္းကို သက္ေသျပေနသည္။

စစ္အစိုးရက သူ႔ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ရွိရာကို သြားေနသည္ကို က်ေနာ္တို႔ မဟန္႔တားႏိုင္ ေၾကာင္းဝန္ခံပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီအျပည့္အဝရွိသည့္ အေျခအေနသို႔ ကူး ေျပာင္းသြားပါက ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုလည္း ပယ္ဖ်က္ပစ္ႏိုင္သည္ဟူသည့္ အခ်က္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔အားတက္မိပါသည္။ ယခင္ဖြဲ႔စည္းပံုေဟာင္းမ်ားပ်က္ျပယ္သြားခဲ့ သည့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကလည္း ဤအခ်က္ကိုေထာက္ခံေနပါသည္။ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရအက္ဥပေဒ၊ ၁၉၄၇ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအေျခခံဥပေဒ၊ ၁၉၇၄ ျပည္ေထာင္စုဆိုရွယ္လစ္သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အားလံုးတို႔သည္ အစိုးရမ်ားေျပာင္းလဲသြားသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္။ အလားတူပင္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္လည္း သမိုင္းအမိႈက္ပံုထဲသို႔ အေႏွးႏွင့္အျမန္ ေရာက္ရွိသြားမည္သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္မ်ားကို တိုက္ တြန္းလိုသည္မွာ ဆန္႔က်င္လိုစိတ္သက္သက္မွ်ႏွင့္ေတာ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆန္႔က်င္ေရးဟူေသာတိုက္ပြဲတြင္ နစ္မေနပါေစႏွင့္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေနမည့္အစား ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး အတိုက္အခံတုိ႔၏အခန္းက႑ အေသးစိတ္မဟာဗ်ဴဟာက်က် ျပန္လည္ေနရာခ်ထားျခင္းကိုသာ အာ႐ုံစိုက္လုပ္္ၾကပါဟု ေျပာလိုသည္။

ဤသို႔က်ေနာ္တို႔၏ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈအတြက္ အနာဂတ္မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္ရာတြင္ က်ေနာ္ တို႔ အေလးအနက္အၾကံျပဳလိုသည္မွာ တစတစျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသည္သာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒီမုိကေရစီအျပည့္အဝရွိသည့္ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအျဖစ္ အမွန္တကယ္ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္မည့္ အလုပ္ ျဖစ္ေသာခ်ဥ္းကပ္မႈျဖစ္သည္ ဆိုသည့္အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ဤခ်ဥ္းကပ္မႈကို က်ေနာ္တို႔ အဘယ္ေၾကာင့္ခ်မွတ္ရသည္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းမ်ားမွာ ဤသို႔ျဖစ္သည္။

ယခုအထိ စစ္အစုိးရအေပၚ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး အထီးက်န္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေရးၾကိဳးပမ္းခ်က္မ်ား မေအာင္ျမင္မထိေရာက္ေသးပါ။ ေဒသတြင္းအင္အားၾကီးႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္၊ အာဆီယံ ႏိုင္ငံတို႔၏ ေထာက္ခံမႈမရသည့္ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔ မႈမ်ားသည္ စစ္အစိုးရအေပၚ စတိမွ်ေလာက္သာက်ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ အသားအေရာင္ခြဲျခား ေသာ အစိုးရကို ကုလသမဂၢကဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔ခဲ့သည့္ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ၏ အေတြ႔ အၾကံဳကက်ေနာ္တို႔ႏွင့္ကြာသည္က ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္း၏ က်ယ္ျပန္႔သည့္ေထာက္ခံမႈ ကိုရရိွျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ျမန္မာအတိုက္အခံမ်ားကမူ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္တြင္ ဘံုသေဘာ ထားတရပ္ရေအာင္မယူႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ႏိုင္ငံတကာဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔ ေရးကို မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါ။

ကုိယ္ပိုင္အက်ဳိးစီးပြားမ်ားရွိေနသည့္အတြက္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ အာဆီယံတို႔လုိ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားမွာ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔ ရန္ေတာင္းဆိုမႈတြင္ မပါၾကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ သမၼတအိုဘားမားအစိုးရ ၏ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားထားရွိေသာ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေရးမူဝါဒကို ေထာက္ခံရသည္။ ဤသို႔ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားထားရွိသည့္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေရးမူဝါဒမ်ားခ်မွတ္ၾကရန္ ေတာင္းဆိုျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာအစိုးရမ်ားအဖုိ႔ ျမန္မာအစိုးရအေပၚ ဖိအားေပးရာတြင္ ျပည္ပမွမဟုတ္ဘဲ ျပည္တြင္းမွေပးရန္ အေကာင္းဆံုးအခြင့္အလမ္းမ်ားရေစမည္ဟု က်ေနာ္တို႔ယံုၾကည္ပါသည္။ အဆံုးစြန္ေျပာရလွ်င္ ဤနည္းလမ္းကိုသံုးျခင္းျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ရွည္လမ်ား လိုခ်င္ေတာင့္တေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ျပန္လည္ထြန္းကားေရးတည္းဟူေသာရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ရန္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားပုိရရွိေစလိမ့္သည္။

အထက္တြင္ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ျမန္မာျပည္တြင္ စစ္မွန္ေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ားသည္ ျပည္တြင္းမွသာလာမည္ဟူသည့္ အယူအဆကို က်ေနာ္တို႔လက္ခံၾကရမည္။ ဤသို႔ဆိုရာတြင္ ႏိုင္ငံမ်ားစြာတြင္ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ားကို ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္ခဲ့သည့္ လူထုအံုၾကြမႈမ်ားလည္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ၁၉၈၈ ႏွင့္ ၂ဝဝ၇ လူထုအံုၾကြမႈႏွစ္ရပ္စလံုးတြင္ အျပစ္မဲ့အရပ္သားမ်ားေသေၾကခဲ့ရပါသည္။ ႏွစ္ၾကိမ္ စလံုးတြင္ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္မႈ၏ အရည္အခ်င္းမျပည့္စံုမႈေၾကာင့္ ဆႏၵျပပြဲမ်ားရံႈးနိမ့္ခဲ့ရသည္။ စစ္အစိုးရက ဆႏၵျပသူမ်ားကို ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ရက္ရက္စက္စက္ႏွိမ္နင္းသည္ကို ေတြ႔ခဲ့ရၿပီးေနာက္ ျပည္တြင္းမွ ျပည္သူမ်ား အရင္ကထက္ပိုေၾကာက္သြားၾကသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အၾကီးဆံုးစစ္တပ္တတပ္ရွိေနသည့္ ႏိုင္ငံတြင္ ေနာက္ထပ္ ၾကီးမားသည့္ လူထုဆႏၵျပပြဲၾကီးတရပ္ေပၚေပါက္လာေရး ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္ရသည္မွာ ပိုၿပီးခက္လာသည္။ ထို႔ျပင္ မၾကာမီႏွစ္မ်ားအတြင္း စစ္တပ္အင္အားအၾကီးအက်ယ္တိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရကို လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲနည္းျဖင့္ ျဖဳတ္ခ်ေရး ဆိုသည္မွာ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈလည္းမရွိ၊ ျပည္တြင္းဖိအားလည္းမရွိသည့္ ျပင္ပဖိအားဆိုသည္မွာ ေနာင္တြင္လံုေလာက္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ျပည္တြင္းအင္အားစုမ်ားကို အမ်ားဆံုးျဖစ္ေစရန္ အင္အားစုေဆာင္းသည့္ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈတရပ္ ျပည္တြင္းတြင္ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးေရး က်ေနာ္တို႔အာ႐ုံစိုက္လုပ္ဖုိ႔လိုပါသည္။ ရည္႐ြယ္ရင္းက ဒီမိုကေရစီယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ က်င့္စဥ္မ်ား စတင္ပ်ဳိးေထာင္သည့္လုပ္ငန္းကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစသည့္ ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္တရပ္ရ႐ွိေရးပင္ျဖစ္သည္။ ထုိစင္ျမင့္မွတဆင့္ အာဏာရွိသူမ်ားႏွင့္ အတိုက္အခံအဖြဲ႔အစည္းတို႔အၾကား အၾကမ္းမဖက္နည္းလမ္းႏွင့္ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ထိေတြ႔ဆက္ဆံႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို တျဖည္းျဖည္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲယူရာတြင္ လူလတ္တန္းစားမ်ားသည္ အဓိကစြမ္း ေဆာင္ႏိုင္သူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္သည့္အေလ်ာက္ အဆိုပါလူလတ္တန္းစားမ်ား တိုးပြား လာႏိုင္ေရး အေထာက္အကူျပဳမည့္ စီးပြားေရးစနစ္ကို ဖြင့္ေပးေရး က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆိုပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အဆိုပါ လူလတ္တန္းစားက တာဝန္ယူမႈရွိၿပီး ဥပေဒကအျမင့္ဆံုးတြင္ရွိသည့္ အစုိးရေကာင္းကိုသာ ေတာင္းဆိုၾကမည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥတြင္ သူတို႔လည္း ေျပာေရးဆိုခြင့္ရရန္ ေတာင္းဆိုၾကမည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဒီမုိကေရစီအစဥ္အလာတရပ္မရွိျခင္းဆိုသည့္ အခ်က္ကို ျမန္မာ့အေရး ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာလိုသူမ်ားလက္ခံရန္လည္း အၾကံျပဳလိုပါသည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်း မႈတြင္ ထိုအေလ့အက်င့္ မရွိျခင္းမွာ ၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကထဲကျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္ျမန္မာသမိုင္းတေလွ်ာက္ ဒီမိုကေရစီအစိုးရလက္ေအာက္မွာေရာ၊ အဆက္ဆက္ေသာ အာဏာရွင္စစ္အစိုးရလက္ထက္မ်ားတြင္ပါ အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေရးယဥ္ ေက်းမႈႏွင့္ မင္းဆိုးမင္းညစ္အစဥ္အလာမ်ားသာ အဓိကအားျဖင့္ လႊမ္းမိုးေနခဲ့သည္။

၁၉၄၈ မွ ၁၉၆၂ အတြင္း ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္ကို ေလ့လာသံုးသပ္ခ်က္မ်ားအရ အာဏာရ ဖဆပလ ႏွင့္ အတိုက္အခံပါတီမ်ားၾကားဆက္ဆံေရးသည္ မပူးေပါင္းေရး၊ အေလွ်ာ့မေပးေရး၊ မဆက္ဆံေရး မူဝါဒမ်ားသာ က်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထုိအခ်ိန္က အစိုးရက တင္သြင္းခဲ့ေသာ ဥပေဒၾကမ္း မွန္သမွ်ကို အတုိက္အခံမ်ားက ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအတိုင္းပင္ အတုိက္အခံတင္ျပသမွ်ကိုလည္း အာဏာရအစိုးရက ဆန္႔က်င္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ စစ္အာဏာရွင္ ဦးေနဝင္းက သူ႔ကိုေထာက္ပင့္ေပးထားႏိုင္မည့္ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ဆိုသည္ကိုတီထြင္ကာ တပါတီအစိုးရေပၚထြန္းေစမည့္ ဖြ႔ဲစည္းပံုအေျခခံဥပေဒတရပ္ကို ၁၉၇၄ တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ၁၉၈၈ မွစ၍ ယခု နအဖ အစိုးရက အာဏာကိုခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည္။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ ယခုဖြဲ႔စည္းပံုက မဆလေခတ္ ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံႏွင့္မတူသည္က ဥပေဒျပဳအမတ္မ်ားကို အကန္႔အသတ္ႏွင့္ လႈပ္သာရွားသာရွိေအာင္ခြင့္ေပးထားသည္။ ဆန္႔က်င္ကြဲျပားသည့္အျမင္မ်ားကို အတိုက္အခံအမတ္မ်ား မည္မွ် တင္ျပႏိုင္မည္ က်ေနာ္တို႔မသိေၾကာင္းဝန္ခံပါသည္။ စစ္တပ္၏စိတ္ထဲ ေလာေလာဆယ္ စြဲေနသည့္ ဒီမုိကေရစီအျမင္ကို မည္မွ်ထိ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္မည္ဆိုသည္ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔မသိပါ။ သို႔ေသာ္ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေသခ်ာေပါက္ရွိမည့္ တခ်က္ကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေျပာႏိုင္ပါသည္။ ၄၈ ႏွစ္အတြင္း ပထမဆံုးအၾကိမ္ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္ခံအမတ္မ်ား တိုင္းျပည္ကိုအတူထိုင္၍ ပူးတြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကသည္ကို ျမင္ၾကရေပလိမ့္မည္။

ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ စစ္အစိုးရက ၿခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုင္သည့္ နည္းမ်ားသံုးမည္ဆိုသည္က လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္မဟုတ္ပါ။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးလႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရန္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ကေျပာင္းကျပန္လုပ္ပစ္ရန္ နအဖႏွင့္ ၾကံ့ဖြ႔ံ႔ နည္းဗ်ဴဟာေပါင္းစံုသံုးၾကမည္ကို က်ေနာ္တို႔ နားလည္ပါသည္။ စစ္အစိုးရက ႏိုင္ငံတကာေရြးေကာက္ပြဲ အကဲခတ္မ်ား လက္မခံသည္ကို အျခား ျမန္မာ့အေရးေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူမ်ားစြာကဲ့သုိ႔ က်ေနာ္တို႔လည္း စိုးရိမ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အျခားတဖက္ကၾကည့္လွ်င္ သူတို႔နာမည္ဂုဏ္သတင္းပ်က္မည့္ အႏၲရာယ္အၾကီးအက်ယ္ရွိသည့္အတြက္ အဆိုပါ ႏိုင္ငံတကာအကဲခတ္မ်ားကလည္း ျမန္မာ့ေရြးေကာက္ပြဲကို လာေရာက္ ေလ့လာ အကဲခတ္လိုစိတ္မရွိမည္ကို ၾကိဳျမင္ေနပါသည္။ ထိုသို႔လာလိုက္ျခင္းျဖင့္ မဲလိမ္မဲခိုးသည္ကို ေထာက္ခံအသိအမွတ္ျပဳရာေရာက္ပါမည္။ သို႔ေသာ္ တခုေတာ့လုပ္ႏိုင္ပါေသးသည္။ ဥပမာ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက လြတ္လပ္ၿပီး ဘက္မလိုက္ဘဲ ပါတီစြဲမရွိသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အကဲခတ္အဖြဲ႔တဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းလိုေၾကာင္း ေကာ္မရွင္ထံ တရားဝင္စာတေစာင္ ပုိ႔သင့္သည္။

ျပည္တြင္းကျဖစ္ေစ၊ ျပည္ပကျဖစ္ေစ ထိုသို႔ဖြဲ႔စည္းမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲအကဲခတ္အဖြဲ႔က ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္မ်ား လြတ္လပ္မွ်တရန္ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္သည္။ ထို႔ျပင္ ေကာ္မရွင္ထံ စာေရးသားတင္ျပထားသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အကဲခတ္အဖြဲ႔ႏွင့္ သီးျခားတရားမဝင္ အလြတ္သေဘာဖြဲ႔ထားသည့္ ကိုယ္ပိုင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရးအဖြဲ႔မ်ဳိးလည္း ဖြဲ႔စည္းထားသင့္သည္။ ထိုအဖြဲ႔က ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္စဥ္ကို ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ျခင္းေရာ၊ မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူမ်ားကို ေရြးေကာက္ပြဲ အေၾကာင္းပညာေပးလုပ္ငန္းကိုပါ လုပ္ေဆာင္ရမည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ မသမာမႈမ်ားႏွင့္ လိမ္လည္မႈမ်ားကို ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ထံ တိုင္တန္းႏိုင္ေရးအတြက္လည္း ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား ျပင္ဆင္ထားရမည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးျပက္လံုးတခုရွိသည္။ `ခင္ဗ်ားမဲမေပးဘူးဆိုရင္ ေနာက္ ၄ ႏွစ္ အတြင္းဘာမွ ညည္းညဴမေနနဲ႔´ တဲ့။ ျမန္မာျပည္သူမ်ားသည္ မိမိ ႏွစ္သက္ရာကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းကိုေျခေျချမစ္ျမစ္သိၿပီးမွ ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔၏ ဒီမို ကေရစီအခြင့္အေရးကို က်င့္သံုးသင့္ပါသည္။ တခ်ိန္ထဲတြင္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား ကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရာစုတဝက္ေက်ာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ေနခဲ့သည့္ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ မ်ားကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္မည့္ ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈသစ္တရပ္ ထူေထာင္ရန္ ျပင္ဆင္ထားသင့္ၾကသည္။

No comments: