တစ္ေနရာထဲမွာ နာရီမ်ားစြာထိုင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ရင္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အေလးခ်ိန္ဟာ တင္ပါးေပၚမွာ က်ေရာက္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီနာရီမ်ားစြာ ထုိင္တဲ့အခါထိုင္ပံုက ပ်င္းတိပ်င္းတဲြ ျဖစ္ေနရင္ ခႏၶာကိုယ္ ပံုသဏၭာန္ ပ်က္ယြင္းတာက စၿပီး အသက္ ၄၅ ႏွစ္ေအာက္ လူမ်ားမွာဆိုရင္ ခါးနာရာက မသန္မစြမ္းျဖစ္တဲ့ အထိ အႏၲရာယ္ ရိွႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာျဖစ္ေစ၊ ေနအိမ္မွာျဖစ္ေစ တစ္ေနရာတည္း နာရီမ်ားစြာ မလႈပ္မယွက္ ထိုင္ေနတာမ်ားလာရင္ တင္ပါးအသားေတြ ေပ်ာ့တဲြလာတာ၊ ေသြးေၾကာပိတ္တာေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။
ထုိင္ေနတဲ့အခါ မတ္တတ္ရပ္ အေနအထားထက္ ပိုၿပီး ေက်ာ႐ိုးမွာ ဖိအားသက္ေရာက္မႈ ရိွတတ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခႏၶာကိုယ္ကို အဂၤလိပ္အကၡရာ “C” ပံုသဏၭာန္ လက္ျပင္ကုန္းၿပီး ထုိင္ရင္ေတာ့ ေက်ာ႐ိုးေပၚသက္ေရာက္တဲ့ ဖိအားဟာ ႏွစ္ဆပိုလာပါၿပီ။ အဲဒီလိုပံုစံနဲ႔ ထုိင္ရင္ မလႈပ္မယွက္ေနတဲ့အခါ ေက်ာ႐ိုးထဲက အ႐ိုးကြင္းဆက္ေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရ မရရိွေတာ့ပါဘူး။ ခႏၶာကိုယ္လႈပ္ရွားမႈ ရိွေနမွသာ အဲဒီအ႐ိုးကြင္းဆက္ေတြက လိုအပ္တဲ့ အာဟာရကို ေသြးေၾကာေတြက ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္တာပါ။
အျဖစ္မ်ားတဲ့ ခါးေအာက္ပိုင္းနာက်င္မႈ အပါအဝင္ အထိုင္မ်ားလို႔ ျဖစ္ရတဲ့ ေဝဒနာေတြကို ေရွာင္လဲြႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြကေတာ့-
၁။ ထိုင္လ်က္ တစ္သတ္မတ္ထဲမေနဘဲ ပံုစံေျပာင္းပါ။ ၁၅ မိနစ္ ဒါမွမဟုတ္ နာရီဝက္တစ္ခါေလာက္ ထုိင္ရာကထၿပီး လက္ႏွစ္ဖက္ကို ခါးေနာက္မွာ ယွက္ထားၾကည့္ပါ။ ဖုန္းေျပာတဲ့အခါ မတ္တတ္ရပ္ၿပီးပဲ ေျပာသင့္ပါတယ္။ ထုိင္လ်က္အေနအထားမွာ ဝမ္းဗိုက္ႂကြက္သားေတြကို က်ဳံ႕ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုင္လ်က္ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ခႏၶာကိုယ္ကိုယ္ မတ္မတ္ထုိင္ၿပီး ေက်ာမွီထားပါ။
၂။ တတ္ႏိုင္သူေတြကေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ေလ့က်င့္ခန္း စက္ကိရိယာ (Treadmill) ေတြ အသံုးျပဳၿပီး ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
၃။ ခါးအတြက္ေတာ့ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္တာက ခံုနဲ႔ထိုင္တာထက္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ေဆာင္ေၾကာင့္ထိုင္တဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အလယ္ပိုင္းက အေလးခ်ိန္အမ်ားစုဟာ ေပါင္ေတြေပၚမွာပဲ သက္ေရာက္မႈရိွေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္တဲ့အခါ ဦးေခါင္းနဲ႔ ပခံုးေတြကို မတ္မတ္ထားၿပီး ထုိင္ရင္ ခါးရဲ႕ သဘာဝအေနအထားကို ရရိွႏိုင္ေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္ဆရာဝန္ တစ္ဦးက ဆိုပါတယ္။
၄။ ႐ံုးမွာ ကားေပၚမွာ ထိုင္တဲ့အခါ ခါးရဲ႕ သဘာဝပံုစံ အေနအထားကို ျဖစ္ေပၚေစဖုိ႔ ထိုင္ခံေပၚမွာ ခါးမွီတစ္ခုခု (Lumbar roll) ထား ရိွသင့္ပါတယ္။
၅။ လက္ျပင္ကုန္းၿပီး ထုိင္တာၾကာလာရင္ အဲဒီလိုပံုစံကေန မတ္မတ္ထိုင္တဲ့ ပံုစံကို တစ္ႀကိမ္မွာ ၁၀ ခါကေန ၁၅ ခါ အထိ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္ ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
Thursday, 28 October 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment