Burma Democratic Concern has the firm determination to carry on doing until the democracy restore in Burma.

Tuesday, 11 January 2011

ဘြဲ႔တံဆိပ္ျဖင့္ နအဖ ဘာသာေရး ၾသဇာယူ

မဇၥ်ိမသတင္းဌာန | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ ၀၅ ရက္ ၂၀၁၁
နယူးေဒလီ(မဇၥ်ိမ) ။ ။ စစ္အစိုးရက သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဘြဲ႔တံဆိပ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေနျခင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ အက်ဳိးအျမတ္ ရွာေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အိႏၵိယႏုိင္ငံ နယူးေဒလီရွိ ေရႊဝါေရာင္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာေဇာတက မိန္႔ၾကားလိုက္သည္။အထူးသျဖင့္ သံဃာ့အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ၾသဇာၾကီးသည့္ ဆရာေတာ္မ်ားကို ယင္းသို႔ ဘြဲ႕တံဆိပ္ခ်ီးျမင့္ျခင္းသည္ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ သံဃာ့အေရးအခင္းတြင္ က်ရံႈးခဲ့သည့္ ဘာသာေရးၾသဇာကို ျပန္လည္ အဖတ္ဆည္ရန္ ၾကိဳးစားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။

ဤသည္မွာ ယမန္ေန႔ထုတ္ စစ္အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ား၌Buddha-f ဗုဒၶသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ သီလရွင္မ်ားႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဘြဲ႔တံဆိပ္ ဆက္ကပ္ခ်ီးျမႇင့္သည့္ အမိန္႔ေၾကညာစာ အမွတ္ ၁/၂ဝ၁၁ အေပၚ ဦးပညာေဇာတက တံု႔ျပန္ေဝဖန္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ေၾကညာစာတြင္ ဘာသာေရးအရ အျမင့္ဆုံး အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ုဘြဲ႔ကို မႏၲေလး သံဃာ့မဟာနာယက ဥကၠ႒ ဗန္းေမာ္တုိက္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာကုမာရာဘိဝံသႏွင့္ မဟာဝိဇိတာ႐ုံဆရာေတာ္ ဥဳးဝိစာရိႏၵာဘိဝံသ (ေရႊက်င္) တို႔ကို ဆပ္ကပ္ခ်ီးျမႇင့္ေၾကာင္း ပါရွိသည္။

“ဆရာေတာ္ၾကီးေတြကို သံဃာထုက ေလးစားမႈရွိပါတယ္။ ဥဳးဝိစာရိႏၵာဘိဝံသက ေရႊက်င္သာသနာမွာ အေလးအျမတ္ျပဳရတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီး၊ ဦးကုမာရာဘိဝံသက ဂိုဏ္းေပါင္းစံုဘက္မွာ အေလးထားရတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေလ။ ဆိုေတာ့ ဒီအခ်ိန္မွာ ဆြဲသံုးတာ သူတို႔ ၂ဝဝ၇ က က်သြားတဲ့ ၾသဇာကို ျပန္ေကာက္တင္တဲ့ သေဘာေပါ့” ဟု ဦးပညာေဇာတက မိန္႔သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါဝင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အိႏၵိယသို႔ တိမ္းေရွာင္လာကာ သီတင္းသံုးေနသူ ျဖစ္သည္။

သံဃာေတာ္မ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည့္ အဆိုပါ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ုဘြဲ႔မွာ ဖဆပလေခတ္ ဆ႒သဂၤါယနာ မတင္မီအခ်ိန္မွစ၍ တီထြင္ဆက္ကပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႔ကို ကုိလုိနီေခတ္ ၁၉၁ဝ ေက်ာ္ကစကာ ဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူျပန္ေတာ္ ပညာရွိမ်ားကုိ မႏၲေလးသုဓမၼာဇရပ္တြင္ ဒုတိယဘုရင္ခံက ဆက္ကပ္ခဲ့သည္။ လယ္တီဆရာေတာ္၊ မန္လည္ဆရာေတာ္၊ ပိဋကတ္ဘာသာျပန္ ဆရာၿမိဳ႕၊ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ျမန္မာစာနည္းျပ ေဒါက္တာဆရာလင္း စသည့္ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္မ်ား၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ရရွိခဲ့ဖူးသည္။လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ ဥဳးဇနကာဘိဝံသမွစၿပီး ဆက္လက္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ရာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေနဝင္း ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ သိမ္းသည္အထိျဖစ္သည္။

စစ္အာဏာသိမ္း အစုိးရေခတ္တြင္ ဦးႏု၏ ဘာသာေရးေရွ႕တန္းတင္မႈကုိ ဆန္႔က်င္သည့္အေနျဖင့္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ ဘြဲ႕တံဆိပ္မေပးခဲ့ဘဲ ၁၉၈ဝ ေရာက္မွ ဂုိဏ္းေပါင္းစုံ သံဃာ့ညီညြတ္ေရးဆုိကာ သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္း၍ သံဃာထုကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီးေနာက္မွ ျပန္လည္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ေက်ာ္ နဝတ (ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖဲြ႔) လက္ထက္တြင္ ဘြဲ႔တံဆိပ္မ်ား တုိးခ်ဲ႕ကာ သာသနာျပဳမ်ား၊ တရားျပ ဆရာမ်ား၊ ကုသုိလ္ရွင္မ်ားကုိပါ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား၏ ဘုရင္ႏွင့္ သာသနာအၾကား အျပန္အလွန္ခ်ီးျမႇင့္ အသိအမွတ္ျပဳသည့္သေဘာ၊ ရာဇဂု႐ုဘြဲ႔မ်ား ဆက္ကပ္ခဲ့သည့္ အစဥ္အလာကုိ ဆက္ခံက်င့္သုံးသည့္ အသြင္ယူခဲ့သည္။ဘြဲ႔တံဆိပ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ရာတြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥမ်ားမကင္းဟု ေျပာဆုိခံရသည္မွာ ကုိလုိနီေခတ္ ကတည္းက ျဖစ္သလုိ ဘာသာေပါင္းစုံ ကုိးကြယ္သည့္ တုိင္းျပည္တြင္ ဗုဒၶဘာသာတခုတည္းကုိ အစုိးရက ဘြဲ႔ႏွင္းခ်ီးျမႇင့္ေနသည္မွာ မမွ်တဟု ေဝဖန္မႈမ်ားလည္း ရွိသည္။

“သူတို႔ ဒီဆရာေတာ္ၾကီးေတြကို အခုလို ေပးျခင္းအားျဖင့္ ဦးဇင္းတို႔ သာသနာအတြက္ အားကိုးရမလားရယ္လို႔ေတာ့ အလားအလာ မရွိဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဒါ သာသနာေတာ္ရဲ႕ လံုၿခံဳမႈပိုင္း၊ သံဃာငယ္ေတြရဲ႕ လံုၿခံဳမႈပိုင္းကို အာမခံေပးႏိုင္မယ္လို႔ မထင္ပါဘူး” ဟု ေရႊဝါေရာင္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာေဇာတက ဆိုသည္။
ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ဘြဲ႔တံဆိပ္မ်ားႏွင့္ အျခားဘြဲ႔မ်ား ေပးအပ္သည့္ ေၾကညာစာကို ယမန္ေန႔ထုတ္ သတင္းစာတြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း အစုိးရဝက္ဆုိက္မ်ား၌ မေတြ႔ရေသးေပ။အမိန္႔ေၾကညာခ်က္ထဲတြင္ အျခားဘြဲ႔မ်ားအျဖစ္ အဂၢမဟာ သီရိသုဓမၼ မဏိေဇာတဓရဘြဲ႔ကို ေမၿမိဳ႕စာပန္းအိမ္ ေဘာ္ဒါမွ ေဒါက္တာေက်ာ္ေစာႏွင့္ ကံ့ေကာ္ေရႊျပည္မွ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ သုဓမၼသိဂၤ ီဘြဲ႔ကို မႏၲေလးမွ မ်က္စိအထူးကု ေဒါက္တာကုိေလး၏ သမီး ေဒၚစံပယ္ကုိေလးကို ေပးေၾကာင္း ပါရွိသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ ဖဆပလေခတ္ ဘြဲ႔ေဟာင္းမ်ားကုိ ျပန္လည္ခ်ီးျမႇင့္စဥ္က ဦးေတဇ၊ ဦးေဇာ္ေဇာ္ စသည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ တုိင္းမႉးမ်ားကုိ သီရိပ်ံခ်ီဘြဲ႔မ်ား ေပးခဲ့သည္ကုိ စစ္အစုိးရဝဘ္ဆုိဒ္က ျခြင္းခ်န္ထားခဲ့သည္။ (မ်ဳိးသိဏ္း တည္းျဖတ္သည္။)

No comments: