“အမယ္မင္း .. အစြယ္လိုသူ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး ..၊ အသြားေစခိုင္းသူ ငေရႊ ..၊ သူ႔ဘာသာသူ ဇာတ္ညႊန္းေရး၊ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ၿပီး ႐ိုက္တဲ့ ဒီဇာတ္လမ္းေတာ္ႀကီးမွာ က်ေနာ္မ်ိဳး ေမာင္ယက္ေထာ ေလးက ေျမဇာပင္ပါခင္ဗ်ာ ..
ေျမဇာပင္ ပါခင္ဗ်”“ကတ္”
႐ုပ္ရွင္ရိုက္ကြင္းတခုတြင္ ဦး႐ုကၡစိုးေကာ ဖုိးရႈပ္ႏွင့္ ႂကြက္စုတ္တို႔ပါ ေရာက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္ ...။ ဦး႐ုကၡစိုးကို လူတေယာက္က လက္ယပ္လွမ္းေခၚ ေနသျဖင့္ ၾကည့္လိုက္ရာ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး ျဖစ္ေနသည္။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ဦး႐ုကၡစိုး ေရာက္လာၿပီလား .. လာဗ်ာ .. က်ေနာ္ကေတာ့ သိပ္မအားဘူး။ ကိုယ္တိုင္ ဇာတ္ညႊန္းေရး၊ ကိုယ္တိုင္ပဲ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ .. ကိုယ္တုိင္သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ပင္ပန္းတယ္ဗ်။
႐ုကၡစိုး။ ။ ဒီဘက္က မွန္ထိုးေပးေနတဲ့ နားရြက္ကားကား အရပ္ကလန္ကလားနဲ႔က ဘယ္သူလဲဗ် .. ျမင္ဖူးသလိုပဲ။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ အဲဒါ ေမာင္ေကြးေလ .. သူ႔အခန္းက မပါေသးေတာ့ မွန္ထိုးခိုင္းထားတာ။ ေဟ့ေကာင္ ပင့္ထိုး .. ပင့္ထိုး .. ပင့္ထိုးမွ ေပၚတာကြ .. (ေမာင္ေကြးဘက္သို႔ လွည့္ေျပာကာ ဦး႐ုကၡစိုး ဘက္သို႔ လွည့္လိုက္ ျပန္သည္) အဲလိုပဲ ဦး႐ုကၡစိုးေရ .. ေနရာတကာ က်ေနာ္မပါလုိ႔ကို မၿပီးဘူး။
႐ုကၡစိုး။ ။ ဒါနဲ႔ ဒီေန႔အခန္းက ဘာလဲဗ် .. ယက္ေထာကို ႐ိုက္စစ္ .. အဲ ေယာင္လို႔ ယက္ေထာအခန္း ႐ိုက္မွာလား။
ခ်ိဳကုတ္။ ။ ဟုတ္တယ္ေလ .. ဒီေန႔ရိုက္မယ့္အပိုင္းက က်ေနာ္တို႔ ေနျပည္ေတာ္ လူၾကမ္းေတြ အစြမ္း ေၾကာင့္ ေျမဇာပင္ျဖစ္သြားတဲ့ ေမာင္ယက္ေထာေလး အေၾကာင္းေပါ့။
ထိုစဥ္ ဖိုးရႈပ္ႏွင့္ ႂကြက္စုတ္တို႔မွာ သူတို႔တခါမွ မျမင္ဘူးေသာ အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွ တရားခြင္ျမင္ကြင္း ႐ိုက္ကြင္းကို လုိက္ေလ့လာေနရာမွ ဦး႐ုကၡစိုးတို႔ရွိရာ ခ်ဥ္းကပ္လာသည္။
ဖိုးရႈပ္။ ။ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီးကို တခုေမးပါရေစ .. ဘယ္လိုစိတ္ကူးနဲ႔ ဒီဇာတ္ကား ရိုက္တာလဲဗ်။ ေနာက္ၿပီး မင္းသားလည္းမပါဘူး .. လူၾကမ္းအဖြဲ႕ခ်ည္းပဲ ဆိုေတာ့ တမ်ိဳးျဖစ္မေနဘူးလား။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ေမာင္ရင္တို႔ အဲဒါခက္တာပဲ .. အင္တာေနရွင္နယ္ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္စမ္းပါ။ ခုေခတ္က လူၾကမ္းေတြြေခတ္ ျဖစ္ေနၿပီ ..။ က်ဳပ္တပည့္ႀကီး ေမာင္ေနျပင္းတို႔၊ ဟိုခ်ာတိတ္ကေလး ေမာင္ဖင္တြန္႔တို႔ လက္ထက္ တုန္းကသာ မင္းသားနည္းနည္း ထည့္သုံးတာ။ က်ဳပ္က သူတို႔ထက္ သာခ်င္၊ ကမၻာေက်ာ္ ခ်င္တာေလ .. ေကာင္းတာလုပ္ၿပီး ကမၻာေက်ာ္ဖို႔ သိပ္မျမင္ေတာ့ .. လူၾကမ္းအေနနဲ႔ ကမၻာေက်ာ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ဒီအစီအစဥ္ကို ဆြဲလိုက္တာပဲ။ ဟဲဟဲ အႀကံပိုင္ေသာ ငေရႊေနာ္ ..။
ဖိုးရႈပ္။ ။ တရားခြင္ဆက္တင္က အတုလား အစစ္လားဗ်။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ အစစ္ေလ .. ။ က်ဳပ္က အစစ္ပဲသံုးတာ၊ ဒါေပမယ့္ အစစ္ကိုက ျပဇာတ္ဆန္ဆန္ပဲ .. ဟဲဟဲ .. တကယ့္ တရားခြင္အစစ္ဆိုတာလည္း ရွိမွမရွိတာဘဲဟာ .. အားလံုးက ဖန္တီးထားတာခ်ည္းပဲ။
ႂကြက္စုတ္။ ။ ေၾသာ္ ေၾသာ္ မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္ဗ်ာ။ ဟိုးတေခတ္တခါက သမၼတ လူၾကမ္း အဖြဲ႕ဆိုၿပီးေခတ္စားတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ ကိုလူေခ်ာတို႔ အဖြဲ႕တဲ့ ခု ေနျပည္ေတာ္လူၾကမ္းအဖြဲ႕ဆိုၿပီး အဲဒီေနရာကို ယူမွာလား။
ႂကြက္စုတ္ေမးခြန္းေၾကာင့္ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး၏ တစက္မွၾကည့္မေကာင္းေသာ မ်က္ႏွာႀကီး မဲ့ရႈံ႕သြားသည္။
“ဒီမ်က္ခြက္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေအာ္စကာဆုေတာ့မသိဘူး ေအာ္ေက်ာလန္ဆုေတာ့ ရမွာေသခ်ာတယ္” ဟု ဦး႐ုကၡစိုး ေတြးလိုက္သည္။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ဖြတ္ .. ဘာကိစၥ ဒီလူၾကမ္းေတြ ေနရာယူရမွာလဲ .. အေသးအဖြဲေတြဥစၥာ ..။ က်ဳပ္က ေဒဝဒတ္တို႔ .. ဟစ္တလာတို႔ .. ဆဒမ္ဟူစိန္တို႔လို ကမၻာေက်ာ္လူၾကမ္းေတြ ေနရာယူမွာ ..။
႐ုကၡစိုး။ ။ လူမုန္းမ်ားမယ့္ အလုပ္ႀကီးေနာ္ .. ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး .. စဥ္းစားပါဦး ..။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဇာတ္လမ္း အရဆို .. ေတာ္ေတာ္ေလး ဇာတ္နာေနၿပီ ..။ ဒီေလာက္ႀကီး ဇာတ္နာေနတာေတာင္ ထပ္ၿပီး ဇာတ္နာခိုင္း ဦးမလို႔လား။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ အေျခအေနအရ ဇာတ္နာရတာဗ် ..။ က်ဳပ္က နာေအာင္မလုပ္ရင္ က်ဳပ္ကို နာေအာင္ လုပ္ၾကေတာ့မွာေလ ..။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က ၾကမ္းပစ္လိုက္၊ ရမ္းပစ္ရမယ္ .. ။ ခဏေလးဗ်ာ ဦး႐ုကၡစုိး နည္းနည္း ညႊန္ၾကားလိုက္ဦးမယ္ ..။ ျပန္စမယ္ေဟ့ .. ကင္မရာကိုင္ထားတဲ့ ဂ်ပု ေဆာ္ၾကမ္း .. ေသခ်ာနားေထာင္ .. ယက္ေထာကို ခ်ိန္ထားမယ္ ..။ ဟိုေကာင္ .. ရဲညင့္ေျပာင္ မင္းမ်က္ခြက္ႀကီး ကင္မရာထဲ မဝင္ေစနဲ႔ .. အသံပဲ ယူမယ္ .. ခပ္ေဝးေဝးကေန .. ငါ သင္ထားတဲ့အတိုင္း ေအာ္ေျပာ .. လိပ္ေခါင္းထြက္ေအာင္ ေအာ္ေနာ္ ..။
ရဲညင့္ေျပာင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး။
ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး၏ အံ့မခန္း ကမၻာေက်ာ္႐ိုက္ကြင္းကို ဦးရုကၡစိုး၊ ဖိုးရႈပ္ႏွင့္ ႂကြက္စုတ္တုိ႔ တအံ့တၾသ အေငးသား ၾကည့္ေနၾကရသည္။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ကဲ စေအာ္ေျပာေတာ့။ ဖိုက္ .. ဖုိး .. သရီး .. တူး .. ဝမ္း .. အက္ရွင္ ..
ရဲညင့္ေျပာင္။ ။ ဒီမွာ ယက္ေထာႀကီး .. ခင္ဗ်ားနဲ႔ ေဒၚစုက သမီးရည္းစားေတြမို႔လို႔ ခုလို တကူးတက ေရကူး ဝင္တာမဟုတ္လား .. ဘူး .. ထြား .. ဟားဟားဟား ..။
ယက္ေထာ။ ။ မဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာ .. ။ ခင္ဗ်ားတို႔ သြားခိုင္းလို႔လည္း သြားရေသးတယ္ .. ။ ဒီဇာတ္လမ္းက ၿပီးသြားရင္ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ သိၿပီးသား .. ဆက္မပါခ်င္ေတာ့ဘူးဗ်ာ .. က်ဳပ္ထြက္မယ္ ..။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ဟာ .. ေဟ့လူ .. သင္ထားတဲ့အတိုင္းေျပာေလ .. ဘယ့္ႏွယ္ မဟုတ္တာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာ ေနရတာလဲ .. ေဟ့ .. ႐ုိက္ကြင္းခဏနားမယ္။ ၿပီးရင္ အာဆီယံကို ကေလာ္ဆဲတဲ့ အခန္း ႐ိုက္မယ္ ေဟ့ ..။ ဉာဏ္ပ်င္းကို အဆင္သင့္ ျပင္ခိုင္းထား။
ေမာသြားဟန္ျဖင့္ ေျခပစ္လက္ပစ္ ထုိင္လိုက္ေသာ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီးကို သူ႔ကေတာ္အေမကိြဳင္က ေခၽြးလာသုတ္ ေပးသည္။
ဦး႐ုကၡစိုး။ ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဇာတ္လမ္းက ဘယ္လိုဆက္မွာလဲ လုပ္ပါဦး ခ်ဳိကုပ္ဒူးႀကီးရဲ႕ .. ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလာၿပီ။
ဦး႐ုကၡစိုး၏ အေမးကို ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီးက သြားမ်ားၿဖဲ၍ၿပံဳးကာ ျပန္ေျဖသည္။
ခ်ိဳကုပ္္။ ။ ဒီလုိဗ် ..၊ က်ဳပ္ရဲ႕ ဗ်ဴဟာက .. အဲေလ ဇာတ္ညႊန္းက ဘာမွ မခက္ဘူး .. ျမန္မာဗီဒီယို ကားေတြကိုပဲ မွီးထားတာပါ။ ခုျမန္မာကားေတြက ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္လက္ထက္ လြတ္လပ္ေရးမရခင္က ကားေတြ ႐ိုက္ၾကတယ္မဟုတ္လား .. အဲဒီအတိုင္းပဲ။
ဖိုးရႈပ္။ ။ ဟာ အံ့မခန္းဘဲဗ်ာ။ ရွင္းပါဦး။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ က်ဳပ္က သူတို႔ထက္ သာတယ္ဗ် .. အဲဒီကားထဲက လူၾကမ္းေတြ ဘယ္လို ယုတ္မာလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကမ္းသလဲ .. ပ်င္းေတာင္ ပ်င္းေသးတယ္ .. က်ဳပ္က သူတို႔ထက္ပိုယုတ္တယ္ဗ်။
ႂကြက္စုတ္။ ။ စိတ္ဝင္စားစရာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းလာၿပီ။
ခ်ိဳကုတ္။ ။ ဟဲဟဲ မွတ္ထားၾက။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြက အလိုေတာ္ရိေတြ ထားတယ္၊ က်ဳပ္က စြမ္းအားရွင္ပါဝါရိန္းဂ်ားေတြ၊ ႀကံ့ဖြတ္ေတြ ထားတယ္၊ အဲဒီကားေတြထဲမွာ ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္ေတြက ဦးေႏွာက္မရွိေတာ့ လူေတြကို ႏွိပ္စက္တယ္၊ အေသသတ္တယ္၊ က်ဳပ္က ဦးေႏွာက္ရွိေတာ့ လူထုကို ႏွိပ္စက္ေပမယ့္ အေသမသတ္ဘူး .. မေသမရွင္ေလး ျဖစ္ေအာင္ ညႇဥ္းဆဲထားတယ္။ ပညာခန္းေတြေနာ္ .. ငွီးငွီး။
ဦး႐ုကၡစိုး။ ။ ခင္ဗ်ားဇာတ္ညႊန္းက နည္းနည္းလြဲေနတယ္ထင္တယ္ေနာ္ ခ်ိဳကုပ္္ဒူးႀကီး .. ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ လံုၿခံဳေရးေတြကိုေတာ့ အေရးမယူထားဘူး။ လူေတြက ေထာက္စရာ ျဖစ္မေနဘူးလား ယုတၱိမရွိဘူးဆိုၿပီး။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ယုတၱိဟုတ္လား .. ဘာယုတၱိရွိဖို႔ လိုလို႔လဲဗ်ာ .. အစကတည္းက ဇာတ္ဆန္ဆန္ ဆင္ထား တာပဲဥစၥာ ..။ ေကာင္မေလးကို ေစာင့္တဲ့ လံုၿခံဳေရးေတြကို ဇာတ္လမ္းအရ ရာထူးတိုးၿပီး နယ္ေျပာင္း ေပးလိုက္တယ္ေလ ေတာ္ၿပီေပါ့။
ထိုစဥ္ အခန္းထဲသို႔ အာဏာပါးကြက္သားပံုစံ ဝတ္ထားေသာ လူတေယာက္ ဝင္လာသည္။ သူ႔ေနာက္မွ ဓားထမ္းလာသူ အသားမည္းမည္း မ်က္လံုးျပဴးျပဴးႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္ တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္ လူတေယာက္လည္း ပါသည္။ ထိုသူကိုၾကည့္ၿပီး ႂကြက္စုတ္က ထေအာ္လိုက္သည္ “ဟာ .. လူရႊင္ေတာ္ မန္းဝင္းႀကီးပါလား”
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ဟာ ဘယ္ကမန္းဝင္းကမွာလဲ .. အဲဒါက ႂကြက္ခ်ဳပ္ စပ္ၿဖဲ ဟ ..၊ မန္းဝင္းနဲ႔ႏႈိင္းေတာ့ မန္းဝင္း သိကၡာက် တာေပါ့။ မလုပ္နဲ႔ေလ။ သူ႔ေရွ႕က သူ႔ဆရာ ျပည္ထဲေရး မူးေအာင္ .. သူတို႔က အဓိကပဲ .. မင္းသမီးကို အပီအျပင္ႏွိပ္စက္မယ့္ အာဏာ ပါးကြက္သားေတြေပါ့။ ကဲကဲ မူးေအာင္နဲ႔ စပ္ၿဖဲ ဟိုေထာင့္မွာ ခဏ ထိုင္ေစာင့္ ဦးကြာ .. မင္းတို႔အလွည့္ ေရာက္ေတာ့မွာ ..။
႐ုကၡစိုး။ ။ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီးဇာတ္လမ္းက တျဖည္းျဖည္း ပံုေပၚလာၿပီဗ်။ က်ဳပ္ေတာင္ မဖတ္ဘဲနဲ႔ သေဘာ ေပါက္လာၿပီ။ ဒီလို ေအာက္တန္းက်ၿပီး ျပည့္တန္ဆာတန္းက အမႈဆင္နည္းမ်ိဳးကို ဘယ္ကမ်ား ရွာေဖြေတြ႕ရွိထား တာလဲဗ်ာ ..။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ဒါကေတာ့ဗ်ာ .. က်ဳပ္ရဲ႕ ဆရာ့ဆရာေတြ လမ္းစဥ္ကိုလုိက္၊ သူတို႔ထဲက မေကာင္းတာ မွန္သမွ်ယူ .. အဲဒါကို ေမာ္ဒီဖိုင္းလုပ္ .. ပိုပိုသာသာေလး ယုတ္မာလိုက္တာပါပဲ။ မခက္ပါဘူး။ ဟဲဟဲ .. ဟစ္တလာႀကီးက ေျပာတယ္မဟုတ္လား ညာရင္ အစြမ္းကုန္ညာတဲ့ ..။ က်ဳပ္က ယုတ္ရင္ အစြမ္းကုန္ယုတ္ ဆိုတဲ့ နည္းကို သံုးတာ။ က်ဳပ္ဇာတ္လမ္းကုိ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အံ့ၾသေနၾကလဲေတာ့မသိဘူး .. အရင္က ေကာင္မေလး ေခါင္းမာတယ္ ေျပာတဲ့သူေတြေတာင္ ပါးစပ္ေတြ ပိတ္ေနတာသာၾကည့္ .. ဘာသံမွကို မၾကားရဘူး။
ထိုစဥ္ အေရးအႀကီးဆံုးအခန္းကို ရိုက္ဖို႔ ျပင္ၾကသည္ .. ။ တရားခြင္ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။ သတင္းေထာက္မ်ား၊ သံတမန္မ်ား အပါဝင္ ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး၏ ေနျပည္ေတာ္လူၾကမ္းအဖြဲ႕ထဲမွ လူၾကမ္းႀကီး၊ လူၾကမ္းကေလးမ်ားပါ ဝင္လာ ၾကသည္။ ဦး႐ုကၡစိုးေကာ ဖိုးရႈပ္ႏွင့္ ႂကြက္စုတ္တို႔ စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္ေနၾကရသည္။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ကဲကဲ တခါးမပြင့္တပြင့္ တရားခြင္ခန္း ႐ိုက္မယ္ .. မင္းသမီး အသင့္ျပင္ပါ။ အထဲက ေစာင့္ေနရမယ့္သူေတြ အားလံုးလည္း ရယ္ဒီ .. အာဏာပါးကြက္သားေတြလည္း ေနရာယူပါ .. ေျပာထားတဲ့ အတိုင္းေနာ္ .. ဖိုက္ .. ဖိုး .. သရီး .. တူး .. ဝမ္း .. အက္ရွင္။
အခန္းတခန္းလံုး တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ မင္းသမီးက ခပ္ျဖည္းျဖည္း ဝင္လာသည္ .. အခန္းထဲတြင္ ရွိေနသည့္ ေနျပည္ေတာ္ လူၾကမ္းႀကီးမ်ား၊ လူၾကမ္းကေလးမ်ား၊ လူၾကမ္းမမ်ားအားလံုး ထုိင္ရာမွ အ႐ုိအေသေပးသည့္ အေနျဖင့္ တၿပိဳင္နက္တည္း ထရပ္လိုက္ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ တၿပိဳင္နက္တည္း ေအာ္သံႀကီး ဟိန္းထြက္လာသည္။
လူၾကမ္းမ်ား။ ။ ႏိုင္ငံ့ အနာဂတ္ ေခါင္းေဆာင္ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။
ခ်ိဳကုပ္။ ။ ဟာဟာ .. ေဟ့ လူၾကမ္းအဖြဲ႕ .. နင္တို႔ကို လုပ္ခိုင္းတဲ့ထဲမွာ အဲဒါ မပါဘူးေလ .. ။ ေအာင္မငီး .. မွားကုန္ေတာ့မွာပဲ .. ရပ္ .. ရပ္ .. ေဟး ကင္မရာ .. ေဆာ္ၾကမ္း၊ ဂ်ပု၊ မူးေအာင္တို႔ .. ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲ .. ဆက္မ႐ိုက္နဲ႔ေလ ..။ ေတာ္ေတာ့ဟ .. ဦး႐ုကၡစိုးေရ .. ကယ္ပါဦးဗ် ..။
ခ်ိဳကုပ္ဒူးႀကီး ျပာေလာင္ခတ္ကာ အ႐ူးေခ်းပန္း ေလွ်ာက္ေအာ္ေနသည္ကို ၾကည့္၍ ဦး႐ုကၡစိုးတို႔ သံုးဦးစလံုး မတိုင္ပင္ဘဲ တၿပိဳင္နက္တည္း ေအာ္လိုက္ၾကသည္ ..
“ကတ္” … ။ ။
ရန္ကုန္သားတာေတ၏ ဦး႐ုကၡစိုးႏွင့္ ေထြရာေလးပါး က႑သည္ Satire ေခၚ သေရာ္စာ က႑ျဖစ္ပါသည္။ သတင္းအခ်က္အလက္ အမွန္မ်ားအေပၚမွာ အေျခခံေရးသားထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ အားေပးေဝဖန္ၾကေသာ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ပရိတ္သတ္ကို ေလးစားလွ်က္ …။
No comments:
Post a Comment