ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံတြင္ Alps ေတာင္တန္းမ်ားကိုျဖတ္ကာ ကမၻာ့အရွည္ဆုံး ေျမေအာက္ရထားသြား ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းႀကီးကို ေဖာက္လုပ္လာခဲ့သည္မွာ ၁၄ ႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ၃၅ ဒသမ ၄ မိုင္အထိ ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးသြားၿပီျဖစ္သည္။ Gotthard Base လိုဏ္ေခါင္းႀကီးသည္ အီတလီႏွင့္ ဆြစ္ဇာလန္ၾကား ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ေလးလံလွေသာ ကုန္စည္မ်ားကို ရထားျဖင့္ တစ္နာရီအတြင္း ခရီးႏွင္ေစႏိုင္မည့္ ဥမင္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၃ ႏွစ္ၾကာမည့္ ထိုစီမံကိန္းသည္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ တြင္ အၿပီးသတ္ႏိုင္ရန္ မေသခ်ာ ေသးေပ။ ထိုေျမေအာက္ရထားလမ္း ဥမင္ ၿပီးသြားပါက လက္ရွိအသုံးျပဳ ေနသည့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ၃၃ ဒသမ ၅ မိုင္အရွည္ရွိ ဆဲအိခန္း ကမၻာ့အရွည္ဆုံး ေျမေအာက္ဥမင္ထက္ သာလြန္ေသာ ကမၻာ့အရွည္ဆုံးဥမင္ ျဖစ္လာမည္ျဖစ္ၿပီး အီတလီကို တစ္နာရီလွ်င္ ၁၅၅ မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားမ်ား ခရီးႏွင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အီတလီကို ရထားျဖင့္ နာရီပိုင္းအတြင္း ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ သျဖင့္ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္သုံးခဲ့ရ သည့္ေငြႏွင့္ လူအင္အားသည္ တန္သည္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။ လတ္တေလာတြင္ ႏိုင္ငံျခားမွ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးေပါင္း ၁ ဒသမ ၂ သန္းခန္႔ကို Alps ေတာင္တန္းမွ ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳေနရျခင္းမွာ အပင္ႏွင့္ တိရစၧာန္မ်ားကို ထိခုိက္ေစသျဖင့္ ယင္းသို႔ ဥမင္ေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ ၿပီးေနာင္တြင္ ထိုဥမင္မွ ျဖတ္သန္း ေစမည္ျဖစ္သည္။ ဥမင္ဆက္လက္ ေဖာက္လုပ္ရန္ ေပါင္ေငြ ၈ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံကို ဆက္လက္သုံးစြဲေနရ သည္။
http://popularmyanmar.com/mpaper/wp-content/uploads/2010/10/world-longest-tunnel-2-300x243.jpg
No comments:
Post a Comment